
O oddělení
Naše klasické oddělení zpěvu se zaměřuje na výuku klasického operního zpěvu a zakládá si na profesionalitě našich pedagogů, kteří mají divadelní a koncertní zkušenosti, které předávají svým studentům. Deviza našeho oddělení jsou pedagogové, kteří jsou stále umělecky aktivní a velmi často zapojují své studenty ke spolupráci na svých projektech a koncertech.
Klademe důraz na všestrannost a dovednost v oboru. Studenty připravujeme tak, aby měli po absolutoriu zvládnuté co nejlépe umělecké řemeslo, základy herectví, jevištní mluvu, pohybovou výchovu pro další umělecký růst.
Není opomíjena ani pedagogická činnost se kterou se v praxi již seznámí.
Během studia studeny připravujeme také na koncertní vystoupení a divadelní představení. Obrovskou přidanou hodnotou studia na Mezinárodní konzervatoři, je spolupráce s divadlem Apollo, kde má student možnost vyzkoušet a uplatnit všechny složky, které se během studia naučí a které bude v praxi nutně potřebovat.
Naše oddělení klasického zpěvu se specializuje i na písňovou tvorbu, jelikož naši pedagogové mají mnoholeté zkušenosti.
Těšíme se na všechny nové studenty, kteří milují zpěv, hudbu a mají touhu stát na pódiích i jevištích a předávat radost lidem.
SUPERVIZOR ODDĚLENÍ

MgA. Andrea Tögel Kalivodová
Mezzosopranistka Andrea Tögel Kalivodová absolvovala konzervatoř v Brně u Jarmily Janíčkové a pražskou Akademii múzických umění u Naděždy Kniplové a byla také na roční stáži ve Vídni na Universität für Musik und Darstellende Kunst. Z četných soutěžních úspěchů jmenujme první cenu Nadace Emy Destinnové na soutěži The Anglo-Czechoslovak Trust v Londýně (2001), kdy byla pozvána na koncert mladých pěvců do londýnské Covent Garden. Stala se rovněž semifinalistkou soutěže Belvedere ve Vídni, 1. cenu si odnesla z Mezinárodní pěvecké soutěže Emy Destinnové v Českých Budějovicích (2000) a 3. cenu z Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech (2003). V roce 2001 debutovala ve Státní opeře Praha v projektu Bušení do železné opony (dvě opery Vladimíra Wimmera), o rok později v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě v roli Končakovny v Borodinově opeře Kníže Igor. V prosinci 2003 vystoupila se slavným barytonistou Leo Nuccim na Žofíně a v červnu 2004 na galakoncertu ke vstupu České republiky do EU ve vídeňském Konzerthausu. V roce 2005 se zúčastnila evropského turné hvězd k 60. výročí konce 2. světové války (Bozar v Bruselu, Kremelský koncertní palác v Moskvě). V dubnu 2008 se představila ve své profilové roli Carmen v monumentálním provedení Bizetovy opery v O2 Aréně v Praze a s tímto projektem vystoupila i v dalších městech Evropy včetně Budapešti, Mannheimu a Freiburgu. Jako Carmen se představila téměř na všech českých operních scénách. Kromě opery se intenzívně věnuje interpretaci písní a pravidelně koncertuje v Evropě, několikrát také navštívila Japonsko, Koreu a USA. V letech 2003–2011 byla sólistkou Státní opery Praha, od 1. 1. 2012 je sólistkou Opery Národního divadla. Je častým hostem médií, vystupuje v televizi, v rozhlase a uměleckých projektech. Všechny své aktivity vždy spojuje s šířením dobrého jména opery. Rovněž se intenzivně zapojuje do charitativních projektů, zejména podporuje péči o zdravotně postižené děti, například v Základní škole a praktické škole Svítání v Pardubicích. Je také tváří celonárodní soutěže ŽENA Regionu, která je určena ženám dosahujícím jedinečných výsledků ve své profesi, ale i v pomoci dětem, nemocným, ve veřejném životě.
PEDAGOGOVÉ

MgA. Augustin Kužela
Korepetice
Pochází z Karlových Varů. Již od dětství měl to štěstí setkávat se s významnými osobnostmi našeho století. Naslouchal radám a zkušenostem mistra Arama Chačaturjana, který často navštěvoval Karlovy Vary. Na Státní konzervatoři v Praze studoval u prof. Dr. Kříže a po absolutoriu pokračoval na Akademii múzických umění v Praze u prof. Baloghové. Jako sólový klavírista vystupoval koncertně v řadě zemích Evropy (Německo, Rakousko, Švýcarsko, Itálie), v Japonsku – Tokio, v USA – New York, Chicago, San Francisco, na Tchajwanu – Taipei. Řadu nahrávek realizoval pro Český rozhlas a také pro mnichovský Bayerische Rundfunk. K jeho oblíbeným autorům patří Rachmaninov, Skrjabin, Liszt. Často spolupracuje se zpěváky při koncertech a při přípravě operních děl. Pedagogicky působí jako profesor Státní konzervatoře v Praze.

MgA. Jana Ryklová
Tajemnice oddělení
Po absolutoriu na operním oddělení Pražské konzervatoře, jsem pokračovala ve studio na pražské HAMU ve třídě doc. Jany Jonášové. Již při studiu jsem vystupovala v představeních školní produkce v rolích Mozartovy Zuzanky, Pucciniho Lauretty, Verdiho Gildy i Smetanovy Esmeraldy.
Další mé působení bylo převážně v Německu ( 2004-2018).
Byla jsem sólistkou několika sborů v Severním Porýní pod vedením významného dirigenta FDB Bernda Radocha a za doprovodu Bonnské filharmonie. Koncerty se konaly zejména v Köln, Bonn, Frankfurkt, Troisdorf a okolí. Byla jsem angažovaná v projektu ,, Imagine Amadeus”, kde jsem se představila take v roli Královny noci.
Další moje zahraniční činnost byla ve Švýcarsku, Rakousku, Itálii, Francii, Španělsku a Slovinsku. Zde jsem měla své sólové koncerty nebo jsem byla sólistkou různých hudebních těles.
Ve svém repertoáru mám operní, operetní, duchovní, chrámovou i novodobou vokální tvorbu. Vystoupila jsem na hudebních festivalech Pražské jaro, Pražský podzim, na festivalech Antonína Dvořáka a Thurn-Taxis. Jsem organizátorkou festivalu Foersterovy Osenice, zpívám ve Svatovítské katedrále pod vedením dómského varhaníka Josefa Kšici se zdejším orchestrem. Spolupracovala s několika orchestry, např. s Filharmonií Hradec Králové,
V současné době spolupracuji na projektu Trio di Praga s houslistou Alexandrem Shonertem a klavíristkou Marinou Kantor.
25.9. 2020 v rámci Trio di Praga vystoupím mj. na prestižním festivale Antonína Dvořáka v Karlových Varech.
Dále jsem udělala konkurz do spolupráce projektu Pražské filharmonie s Berlínskou Filharmonií.
Připravuji projekt Viva Italia pro Česko i zahraničí.
Vedle své koncertní činnosti se věnuji pedagogice. Učím jak soukromé žáky, tak i na hudební škole. Sama nadále pokračuji v
hodinách zpěvu u sólistky národního divadla Lenky Šmídové.

MgA. Hana Jonášová
Hlavní obor zpěv
je absolventkou HAMU v Praze u prof. Jany Jonášové
Již během studia na HAMU v Praze vystupovala pohostinsky ve Státním divadle v Ústi nad
Labem a po absolutoriu zde přijala angažmá. Mimo role Despiny v Mozartově opeře Cosi fan
tutte, která byla jejím absolventským představením, zde mimo jiné nastudovala role Zuzanky
v Mozartově Figarově svatbě, Gildy ve Verdiho Rigolettu a Rosiny v Rossiniho Lazebníku
sevillském.
Od roku byla 1991 se stala solistkou opery Národního divadla v Praze a od roku 2002 i
sólistkou Státní opery Praha. Vytvořila role- W.A.Mozarta (Kouzelná flétna -1.dáma , Cosi
fan tutte –Fiordiligi a Despina , Figarova svatba – Zuzanka, Don Giovanní – Elvira), k dalším
rolím patří především Rosina v Rossiniho Lazebníku sevillském, Gilda ve Verdiho Rigolettu,
ale i titulní role v opeře J.Joplina Treemonisha, nebo Sára v Mertově opeře La Roulette.
V roce1999 natočila pro Supraphon a ČT roli Eleonory v opeře B.Martinů –Slzy nože, pod
taktovkou J.Bělohlavka a v režii J.Nekvasila. Tato inscenace získala 2.cenu na festivalu Zlatá
Praha.
Mimo divadelní činnost se věnuje i činnosti koncertní – písňové i oratorní tvorbě. Vystupuje
s předními našimi i zahraničními orchestry a komorními tělesy/ FOK, PFK, Virtuosi
Pragenses, Státní filharmonie Brno, Královský orchestr Liverpool aj./. Spolupracuje s Českou
televizí a rozhlasem.
Často hostuje v zahraničí (Polsko, Finsko, Dánsko, Belgie, Lucembursko, Německo,
Rakousko, Anglie, Japonsko, Hong Kong aj).
Pedagogicky působila na New York University in Prague.
V současnosti se také věnuje pedagogické činnosti na Mezinárodní konzervatoři Praha.

Věra Herajtová
Operní herectví
Režisérka, autorka, textařka se narodila v Karlových Varech. Začínala v divadle jako tanečnice. Během svého angažmá v ND Brno studovala operní zpěv na brněnské konzervatoři a věnovala se studiu choreografie u Pavla Šmoka na HAMU. Přestože se od devadesátých let 20. století pracovně orientuje převážně na činohru, můžeme v jejích režiích hudební i tanečně-choreografickou zkušenost vystopovat. Důraz na herce, velká péče věnovaná stylizaci pohybu na jevišti a důležitost hudební stránky inscenace dokonce její režie charakterizují. V centru nestojí jen text, ale celý jevištní obraz. Jméno Věry Herajtové ještě jako choreografky je spjaté s jednou z prvních porevolučních velkých muzikálových produkcí Les Misérables (Divadlo na Vinohradech 1992). Pak už spíše jako režisérka a umělecká šéfka formovala tvář Městského divadla Zlín (1992-1999) a Západočeského divadla v Chebu (2001-2005). Sází na poctivou hereckou práci, příběhy a silná témata. Jako hostující režisérka zanechala svoji stopu v českých i moravských divadlech. Velký zájem vzbudila její divadelní inscenace Williamsovy hry Tramvaj do stanice Touha v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě. Na svém tvůrčím kontě má více než stovku divadelních inscenací. Kromě zásadních režijně-dramaturgických úprav divadelních textů a dramatizací píše divadelní hry (např.: Orfeus pro Eurydiku, Vánoční Koleda, Straka v říši entropie). Napsala také několik původních muzikálů pro děti i dospělé (O třech přadlenách, Princezna a hrášek, Joj, Mama Roma! a další). Všechna její autorská díla byla v divadlech zrealizovaná. Mnohé z nich (např.: Krvavá svatba, Probouzení, Júdit, Rút, Zkrocení zlé ženy, Smutek sluší Elektře, Tramvaj do stanice Touha, Pygmalion, Trójanky, Agnus Dei, Radúz a Mahulena, Zločin a Trest, Vzdálené ostrovy, Marketa Lazarová, Labyrint aneb cirkus podle Komenského, Obchodník s deštěm, Věc Makropulos, Hra o lásce a smrti, Médeia, Don Juan a Faust a další) prezentovala na divadelních přehlídkách (např.: ve Zlíně, v Ostravě, Brně, Hradci Králové, v Praze), kam byla se svými inscenacemi pozvaná a také oceněná diváckou i odbornou veřejností. Píše písňové texty. Naposledy přebásnila do češtiny několik katalánských koled, romancí a balad, a také deset šansonů z repertoáru Édith Piaf pro inscenaci Smrt v růžovém.
Pedagogické činnosti se věnuje od roku 1994. Ve Zlínské soukromé VOŠ (v hereckém ateliéru) učila herectví a jevištní pohyb. Rovněž vyučovala herectví ve VŠH v Praze a nyní vyučuje herectví v Mezinárodní Konzervatoři Praha. Od roku 2017 učí v ZUŠ Ilji Hurníka dramatiku, umělecký přednes a tvůrčí psaní. Samozřejmě píše také pro děti scénáře hříček, které prezentuje v otevřených hodinách pro rodiče a kamarády. Její žáci získali ocenění v prestižních literárních soutěžích. V r. 2019 1. Cena / Cena hlavního města Prahy a Klubu českých a slovenských spisovatelů za nejlepší dětský autorský počin roku v Soutěži DĚTI PRAZE; v témže roce v celorepublikové soutěžní přehlídce autorské tvorby napříč žánry a kategoriemi za Autorský počin Cena STUDENTSKÁ THÁLIE 2019. V r. 2020 v literární soutěži žáků ZUŠ to pak byla dvě stříbrná pásma, dále v r. roce 2020 1. Cena v soutěži DĚTI PRAZE / Cena hlavního města Prahy a Klubu českých a slovenských spisovatelů za nejlepší dětský autorský počin. V r. 2021 také 1. Cena / Cena hlavního města Prahy a Klubu českých a slovenských spisovatelů za nejlepší dětský autorský počin. V r. 2022 1. místo v literární soutěži ARTBOTIČ a Zvláštní cena poroty pro devítiletou L. Markovou.
Věra Herajtová je mezi divadelníky známá svou precizní přípravou, lidským přístupem a smysluplnou prací, která bývá přesně zacílená a přesto, nebo právě proto, dopřává hercům prostor ke svobodné, ale vzájemné tvorbě. Sdělení příběhu, hudba, rytmus slova i pohybu jsou pro její tvorbu zásadní symbiózou. Při práci se studenty, herci (stejně tak i s žáky) se snaží, aby se rozvíjeli individuálně. Miluje profesionalitu. Váží si kumštýřské pokory a otevřenosti. K pokoře a vzájemnosti vede své svěřence od dětství. Učí je svobodně chápat, přemýšlet. Rozlišovat přeceňované, od zbytečně podceňovaného. Nemá ráda nadměrnou pýchu diletantů. Podstatné je pro ni neustále se v životě učit novým věcem, být „na příjmu“, vyjadřovat se. Místo teoretického odůvodňování ale raději pracuje tvůrčím způsobem. Neumí stát na místě, mlžit, žít z podstaty. K životu potřebuje neustále proudící čerstvý vzduch.

MgA. Alena Tichá
Pedagog odborné teorie
Zpěv vystudovala na konzervatoři v Pardubicích /abs. u prof. Jarmily Chaloupkové/ a dále na AMU
v Praze u prof. Naděždy Kniplové.
Studium zpěvu ukončila rolí Sandriny v Mozartově opeře Zahradnice z lásky a absolventským
koncertem.
Během svého koncertního působení zpívala s mnoha soubory a interprety, s Virtuosi di Praga,
Collegiem Musica Sacra, Atlantis Collegiem, Vivaldi kvintetem, Musicou per Tibia a dalšími..., s
varhaníky Vladimírem Roubalem, Zuzanou Němečkovou, Radkou Zdvihalovou aj...
Na počátku své hudební působnosti se věnovala zejména hudbě barokní, jako sólistka barokní
hudby vystupovala zejména v Německu, Lucembursku a Francii.
Koncertně zpívala po mnoho let tvorbu operní, slavné operní árie a duety, kde zpívala např. obě
Královny noci, Gildu aj..., věnovala se operetě a muzikálu. V letech 2002 až 2014 - zpěvačka
metalové formace Dysgrypnia, kde se podílela i autorsky některými texty i hudbou. K autorské
tvorbě ji též zajímá literatura, umělecký přednes a melodrama.
V současné době stále působí jako koncertní pěvkyně a zpěvačka, zároveň se věnuje novým
adeptům zpěvu a hudby jako pedagog.

Kristián "Kriste" Badarovský
Korepetice
Kristián Badarovský je mladý český klavírista s balkánskými kořeny. V roce 2012 absolvoval Pražskou konzervatoř pod vedením prof. Evy Boguniové v oboru hra na klavír, hra na cembalo, koreptice, skladba a klavírní pedagogika. Je laureátem a vítězem řady národních i mezinárodních soutěží. Mezi jeho nejvýznamnější úspěchy patří absolutní vítězství na mezinárodní soutěži v Srbsku (1. místo a titul laureáta), 2. místo na mezinárodní klavírní soutěži v New Yorku a 4. místo na soutěži „Pianista roku 2014“ v Praze, kterou pořádala firma Petrof. Tato soutěž probíhala v pěti kolech a zahrnovala interpretaci v různých hudebních žánrech.
Badarovský aktuálně působí jako pedagog hry na klávesové nástroje na základních uměleckých školách v Praze a Milovicích, kde se svými žaky vyhrává přední ceny na domácích klavírních soutěžích. Věnuje se intenzivní práci s mladou generací klavíristů a zároveň organizuje klavírní kurzy, koncerty a vzdělávací akce pro děti, mládež i širokou veřejnost. Jako interpret vystupuje jak sólově, tak i jako komorní hráč – často s menšími hudebními tělesy a orchestry, mezi něž patří např. Nymburský komorní orchestr, Filharmonie mladých Praha nebo Orchestr Akademie věd ČR.
Vedle interpretace se věnuje i vlastní tvorbě. V roce 2016 vydal své debutové album "ABeCeDA", obsahující originální relaxační a meditativní klavírní skladby. Díky zájmu o tyto skladby byla vydaná hudba doplněna také o notový zápis. Album je dostupné na portálu Amazon pod názvem KRIST PIANIST – ABeCeDA nebo na vyžádání na e-mailu: krist.pianist@gmail.com. Kristián Badarovský je pravidelným hostem domácích i zahraničních festivalů a hudebních projektů. Vystupoval mimo jiné na festivalech Žižkovský podzim, Pražské jaro, Nymburské jarní slavnosti, Teatro Marcello v Římě, Skopské léto, Strumičké léto aj. Spolupracuje s předními českými i zahraničními hudebníky.
Více informací o jeho kariéře najdete na: www.kristpianist.cloud Ukázky jeho hry jsou dostupné na YouTube kanálu: Krist Pianist

MgA. Pavlína Senić
Vedoucí oddělení
Operní pěvkyně PAVLÍNA SENIĆ s jižanskými kořeny, vystudovala Hudební Akademii Múzických Umění v Praze. Během úspěšného studia, získala stipendium a navštívila londýnskou hudební Akademii Guildhall School of Music and Drama. Pro všestrannost umělkyně, tanec, herectví a mluvené slovo, je často obsazována nejen do operních, ale také do operetních rolí. Působila ve Státní opeře Praha, v komorním divadle J.K. Tyla v Plzni, v Severočeském divadle v Ústí nad Labem. Ztvárnila zde mnoho rolí. Hraběnka Marica v operetě Hraběnka Marica E. Kalmána, 1 dáma v opeře Kouzelná flétna W.A. Mozarta, Vévodkyně z Chicaga v operetě Vévodkyně z Chicaga E. Kalmána, Mařenka v opeře Prodaná nevěsta B. Smetany, Diana v operetě Orfeus v Podsvětí J. Offenbacha a dalších… Velmi bohatá je i koncertní činnost Pavlíny Senić do níž patří nejen písňová ale i duchovní tvorba a především spolupráce s komorními tělesy jako jsou Epoque Quartet, Collegium Českých Filharmoniků, Musica Festiva, Jazz Trio Otty Hejnice.. aj. Po vydání vánočního CD "Vánoční dům s Pavlínou Senić" 2013, připravila úspěšné „Vánoční turné“ se souborem Musica Festiva. Úzce spolupracovala s Hudebním festivalem Znojmo, kde po dobu 10ti let měla svůj Gala koncert na zámku v Uherčicích. Pravidelně se věnuje charitativním akcím a vystupuje v projektech České televize, např. Kuře, Kapka naděje, Adventní koncerty. V roce 2007 přijala čestnou funkci patronky Nadačního fondu Kopretina se sídlem ve Vřesovicích u Kyjova, starajícím se o děti a mládež s vrozenými kombinovanými vadami. Je vyhledávanou pěvkyní státních hymen. Největší úspěch slavila při přednesu srbské hymny při příležitosti Fed Cupu 2012. Přímý přenos vysílalo několik zemí světa a sportovní kanál Eurosport. V roce 2016, byla oslovena s nabídkou natočit nové LIVE CD, svých nejoblíbenějších skladeb, které je věnováno "Boromejkám" pro Domov sv. Karla Boromejského v Praze. Natáčení proběhlo ve spolupráci s komorním souborem Musica Festiva. Od roku 2017 se věnuje Pavlína Senić i pedagogické činnosti…V letošním roce byla pozvána jako lektorka na mezinárodní hudební mistrovské kurzy AMEROPA pro sólové nástroje a zpěv. Jejím hlasovým koučem je Miguelangelo Cavalcanti, rakousko-brazilský baryton, sólista Státní opery Praha. Velmi úzce spolupracuje s pořadateli svých projektů na dramaturgii hudebních večerů, které si sama uvádí. V současné době vystupuje s operním triem OPERA DIVAS. Také je častým hostem projektů, agentury Andante Ivy Klusalové. V roce 2020 byla pozvána na prestižní festival v Itálii ve městě Cosenza, kde měla svůj sólový recitál spolu s klavíristou Slávkem Grochovskim. Pavlínu Senić můžete aktuálně vidět na prknech divadla v Ústí nad Labem, v inscenaci Čardášova princezna, která je na repertoáru od roku 2021.

MgA. MarinaVyskvorkina
Hlavní obor zpěv
Marina Vyskvorkina je vynikající, světově uznávanou sopranistkou
ukrajinskeho původu. V domovské scéně Národního divadla ztvárňila ve Verdiho
opeře Simon Boccanegra roli Amelii, v La Traviata Violettu a v Rigolleto Gildu.
Trojici krásných rolí doplňuje Musseta v Pucciniho La Bohème. Od roku 2012
spolupracuje s divadelní a uměleckou společností Studio DVA na představení
Kryštofa Marka Vánoční koleda, které se dočká reprízy i koncem letošního roku.
K představení Marina Vyskvorkina spolu s ostatními umělci natočila CD. A právě
soudobý skladatel Kryštof Marek pro Marinu napsal Cyklus 12 symfonických písní,
který v letošním roce představila ve světové premiéře v Praze a při dvou reprízách
v Karlových Varech. Spojila se v projektu IN TRIO s vynikajícími umělkyněmi –
Gabrielou Demeterovou (housle, viola) a Sárou Bukovskou (klavír).
Marina Vyskvorkina v roce 1998 absolvovala Národní akademii hudby
v Oděse a ještě při studiích se stala absolutní vítězkou 32. ročníku Mezinárodní
pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech. České publikum si ji
ihned oblíbilo a získala zde exkluzivní zastoupení. Následovala řada úspěšných
koncertů: Zahajovací koncert Mezinárodního hudebního festivalu Český Krumlov,
pražský koncert se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu pod vedením
Jamese De Preista (C. Orff – Carmina Burana), Mezinárodní hudební festival
Pražský podzim (J. S. Bach – Magnificant; A. Bruckner – Te Deum; V. Bellini, Ch.
Gounod a P. I. Čajkovskij). Zároveň hostovala ve Státní opeře v Oděse (G. Verdi –
La Traviata/ Violetta; Rigoletto/ Gilda) a ve Státní opeře Praha (G. Verdi – Rigoletto/
Gilda).

Jan Ondráček
Hlavní obor zpěv
Pedagog odborné teorie
Tenorista Jan Ondráček se narodil v česko-německé rodině. V Národním divadle v Praze poprvé vystoupil v roce 1999 jako Principál komediantů v Prodané nevěstě a o rok později na scéně Státní opery Praha debutoval jako Peter Quint v české premiéře Brittenovy opery The turn of the screw. Během uplynulých let zde vytvořil více než dvě desítky operních postav. V Severočeském divadle v Ústí nad Labem zpívá Jeníka v Prodané nevěstě, Šťáhlava v Libuši, Tamina v Kouzelné flétně, Mladého námořníka a Pastýře ve Wagnerově Tristanovi a Isoldě, a Belmonta v Mozartově Únosu ze serailu, za kterého byl zařazen do širší nominace na cenu THÁLIE 2016. Ztvárnil stěžejní role světového operetního repertoáru: Parise (J. Offenbach- Krásná Helena), Camille de Rosillon (F. Lehár-Veselá vdova), Edwina (E. Kálmán- Čardášová princezna) a Adama (C. Zeller- Ptáčník). Na operních scénách v Plzni, Českých Budějovicích, v Liberci a v Opavě hostoval jako Jeník, Vašek a Principál v Prodané nevěstě, Steuermann v Bludném Holanďanovi, Max v Čarostřelci nebo Don Basilio ve Figarově svatbě. S českými operními soubory se zúčastnil několika turné po Japonsku. V roce 2012 hostoval v Gerhart Hauptmann-Theater v německém Görlitz. V Národním divadle v Praze spolupracuje na edukativních pořadech Opera nás baví a Hurá do opery. S kantátou Otčenáš Leoše Janáčka koncertoval ve Švýcarsku, s Dvořákovou Stabat mater vystoupil v Německu. Pro Český rozhlas se podílel na nahrávce opery Jacopa Periho Euridice a s Dětskou operou Praha natočil sólový part v Brittenově opeře Malý kominíček. Vedle své pěvecké činnosti se věnuje jazykovému a fonetickému poradenství pro německý jazyk se zaměřením na problematiku operního zpěvu. Pro
Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze připravil publikaci Němčina pro operní pěvce.

MgA. Martin Matoušek
Hlavní obor zpěv
V roce 1991 přestoupil z Vojenské hudební školy, kde studoval klarinet, klavír a saxofon, na Státní konzervatoři v Praze na obor zpěv (prof. A. Hampel). V tomto oboru pokračuje od roku 1996 na Hudební fakultě AMU u profesora Miloslava Podskalského. Stal se laureátem Mezinárodní pěvecké soutěže v Trnavě a soutěžní přehlídky českých konzervatoří. Nahrává pro Český rozhlas, koncertuje s našimi předními orchestry. Během studií na konzervatoři a na AMU již účinkoval v řadě operních představení, např. titulní roli v opeře Giacoma Pucciniho - Gianni Schicchi, Figara v Mozartově Figarově svatbě, Sykoše ve Veselohře na mostě a Loupežníka v Hlasu lesa (B.Martinů), Rytíře v Lancelotovi (L. Fišer), Gunara v Helze (Z. Fibich) a březnu 2002 pak roli Ďábla ve Hrách o Marii (B. Martinů), kterou ukončil studium na AMU. V roce 1997 debutoval v divadle J. K. Tyla v Plzni v roli Aenea v Purcellově opeře „Dido a Aeneas“. Od té doby již zde ztvárnil řadu rolí a je stálým hostem této scény. Po dobu pěti let zpíval na operním festivalu na letní scéně Lichtenštejnského paláce v Praze. V roce 2001 nastoupil do angažmá a stal se sólistou opery Městského divadla v Ústí nad Labem. V stejném roce začal pravidelně hostovat i ve Státní opeře v Praze. V létě 2003 hostoval na operním festivalu „OPERA OPEN AIR“ v rakouském Garsu am Kamp. Za tu dobu se představil v mnoha rolích, např. Markýz a Baron v opeře La Traviata (G. Verdi), Masetta v opeře Don Giovanni (W. A. Mozart), Fiorilla a Bartola v opeře Lazebník sevillský (G. Rossini), Marulla v opeře Rigoletto (G. Verdi), Moralese a Dancaira v opeře Carmen (G. Biset), Schaunarda v opeře La Bohéme (G. Puccini), Brétignyho v opeře Manon (Ch. Massenet). V divadle Archa zpívá a hraje titulní roli misionáře Karla Slavíčka ve velmi úspěšné a populární inscenaci, která vznikla podle knihy „Dopisy z Číny“ (Marné tázání nebes) v režijním nastudování J. A. Pitinského. Působí i v experimentálních projektech, natočil a premiéroval řadu skladeb a oper domácích i zahraničních soudobých autorů. Věnuje se též koncertní činnosti doma a v zahraničí, např. Německu, Belgii, Anglii, Francii, Švýcarsku a Japonsku.

Bc. Marcela Melková, DiS.
Náměstkyně ředitele pro koncertní a divadelní činnost
Hlavní obor zpěv
Po absolvovánı́Střednı́pedagogické školy v Kroměřı́ži
vystudovala sólový zpěv na Státnı́konzervatoři v Praze u paní profesorky Antonie Denygrové,
vynikající sopranistky a sólistky Národního divadla v Praze.
Po absolutoriu na pražské konzervatoři stála u založení Základní umělecké školy ve Velkých
Bílovicích na jižní Moravě a stala se její první ředitelkou. Tato škola dnes čítá již cca 250 žáků,
sbírá úspěchy na národních uměleckých soutěžích a dnes již mnozí její absolventi studují na
konzervatořích.
Na počátku svojí pěvecké kariéry byla Marcela Melková krátce členkou sboru Státnı́opery Praha,
kde sbírala profesionální zkušenosti a již v této době se věnovala sólovým projektům.