top of page
MEDIA START

ODDĚLENÍ MÚZICKÝCH A MEDIÁLNÍCH STUDIÍ

Vedoucí oddělení

Mgr. Eva Papoušková

Karla_Stojáková.jpg
Mrazikova.Marketa.jpg
225px-Nora_Fridrichová_(2019).jpg
Eva Papoušková
image.png

ODDĚLENÍ
MÚZICKÝCH A MEDIÁLNÍCH
STUDIÍ

O oddělení : 

Studenti se naučí moderovat, psát scénáře, režírovat, šéfovat nejrůznějším projektům. Naučí se samostatně pracovat, rozvinou svého tvůrčího ducha a fantazii, budou kreativní ale i praktičtí. Zároveň budou umět pracovat s kamerou a mikrofonem, vyznají se v práci v nahrávacím studiu a to včetně střihu a úpravy audiovizuálních příspěvků. Na konci studia tak budou studenti schopní připravit komplet celý projekt, zrealizovat ho a ještě ho i zpropagovat, budou tedy umět vše, co potřebují k tomu, aby mohli pracovat v médiích a odvádět kvalitní práci. 

VEDOUCÍ ODDĚLENÍ

DSC_6864.jpg

Mgr. Eva Papoušková

Výuka scénaristiky

Vedení kreativního bloku

Umělecká praxe

Kreativní režisérka a producentka miniseriálu o studentech a se studenty mediálního a hereckého oddělení

Souhrn kvalifikace: Strukturovaná tvůrčí osobnost s rozsáhlou zkušeností v kreativních, vzdělávacích, organizačních a koordinačních profesích s mezinárodním přesahem. V rámci své praxe úspěšně uplatňuje svou kreativitu, spolehlivost, organizační schopnosti, pedagogický talent, smysl pro detail a týmovou spolupráci. ​ Ocenění:  2014 – Nominace Magnesia Litera, vítěz Zlatá stuha, vítěz SUK 2012 – Vítěz 3. ročníku literární soutěže Albatros Media a.s. 2005 – Cena TýTý 2004 za nejlepší seriál a cena diváků pro absolutního vítěze - Pojišťovna štěstí 2004 – Cena ANNO – nejoblíbenější seriál – Pojišťovna štěstí 1993 – cena Maxim za nejlepší studentský scénář – FAMU 1990 – zvláštní cena poroty Filmového festivalu Tokio, Japonsko Další kvalifikace: 1989 – státní jazyková zkouška – anglický jazyk 2011 – GIA Certificate Graduate Pearls Program – odborná certifikace perloznalectví Amerického Gemologického Institutu Publikace: 2012 - Kosprd a Telecí, kniha pro děti 2014 – Cestování s Velrybou, kniha pro děti 2016, 2017, 2020 – Vombat Jirka, Vombat Jirka je statečný, Vombat Jirka zachraňuje, knihy pro děti, nyní vydány i ve Velké Británii 2019 – Cílovníci kniha pro děti od 9 let 2021 – Sára Kalamita kniha pro děti od 5 let 2023 – Dnes nepůjdeš do školy, kniha pro děti od 6 let ​ ​ nezávislá scenáristka 2020 – Kdo je tady nejlepší, filmový scénář v produkci 2018 – O čertovi – animovaný film scénář 2015 – Srdce ženy –Česká televize, tv film adaptace nedokončené povídky Jana Zábrany – scénář 2013 – Sebemilenec – adaptace, scénář, Česká televize, tv film 2012 – Obchoďák – FTV Prima, spol. s r. o. – seriál, scenárista v týmu 2012 – Svatby v Benátkách – FTV Prima – seriál, autor A book, scenárista v týmu 2011 – Tchýně a uzený – Česká televize – scénář, adaptace 2010 - Zázraky života - FTV Prima, spol. s r. o. - seriál, scénárista 26 dílů, vedoucí týmu   2008 - Svatba na bitevním poli, celovečerní film – scénář 2006 - 2007 - Světla pasáže, CET 21 spol. s r.o. (televize NOVA) seriál, 16 dílů – scénárista, autor náměru 2003 – 2008 - Pojišťovna štěstí, CET 21 spol. s r.o. (televize NOVA) seriál, 82 scénářů – scenárista, autor všech dílů, námětu; nejvyšší sledovanost 3.733.000 diváků na díl 2002 -2003 – Kanafásek – Česká televize – večerníčky scénárista – spoluautor 2000 - Řád saténových mašlí, pohádka - Česká televize – autor námětu a scénárista U všech svých děl se autorka aktivně podílela na PR a marketingové propagaci děl Její scénáře dosahují v úhrnu rozsahu 135 hodin v prime-timu všech tří stěžejních televizních stanic v České republice (bez zahrnutí repríz).   FAMU International pedagogická činnost 0,5 úvazku, výuka předmětu Fundamentals on Narrative a Adaptation /program CDM Famu International/ Screenwriting Workshop /program APP/, NYU, SW Miami, SW Emerson, SW Indiana   Teoretická příprava na praktickou činnost v audiovizi externě KSD FAMU 2018-20 Semestrální externí výuka Plot and Character Prague College /Teesside University, GB/ 2014- dosud Dílny a besedy na pozvání knihoven a vzdělávacích institucí, především soukromých a státních základních škol a gymnázií 2011 – 2012 Externí spolupracovník - autorka sloupků pro MAFRA a.s. – publikace ONA Dnes výkonný producent Česká republika Love , Hate and Propaganda – Cold War, dokumentární film, Canada V/2002 – VII/2002 Lokační manažer pro Českou republiku v rámci natáčení produkce Alliance Atlantis kanadského filmu Hitler: The Rise of Evil (Hitler: Kořeny zla, 2003), film získal 2 ocenění Primetime Emmy Awards I/2001 – XII/2001 dramaturg, supervizor databáze, manažer akvizic AQS, a.s., Praha X/2000 – XI/2000 Koordinátor produkce - Cineplex Odeon Films – dokumentární film Prisoner of Paradise, nominován na Oscara (2003) XII/1995 – XI/1996 Koordinátor pro Českou republiku - SHOAH -Visual History Foundation, Los Angeles, CA, USA - Nadace Stevena Spielberga I/1995 – XII/1997 Koordinátor - Nadace Miloše Havla I/1994 – XII/1994 Art Director, Copywriter - reklamní agentura GREY Praha spol. s r.o. 1988 – 1990 Moderátor – Československá televize - Studentské vysílání, cyklus Generace 2000 ​ ​

TAJEMNÍK ODDĚLENÍ

hnát.webp

David Hnát

Mrazikova.Marketa.jpg

Marketa Mraziková
Moderování

Profesní zkušenosti: 2008 – dosud Positive s.r.o. Lektor 1988- dosud Dramatická tvorba pro děti a dospělé, loutkoherectví, divadelní i filmové herectví, moderování,autorská psaná i výtvarná tvorba Herec, autor, moderátor 2006 – dosud Divadlo Minor – Dětské divadelní studio Výuka jevištní řeči Angažmá v divadlech: Divadlo Rozmanitostí v Mostě Schaubuehne Lindenfels v Lipsku Středočeské divadlo Kladno Hostování: A studio Rubín Divadlo v Řeznické Divadlo v Celené Divadlo Na prádle Národní divadlo(vše Praha) Film: „Erasmovy velké arkány“(ČT,r.Ivan Pokorný) „Setkání se Shakespearem“(ČT,r.Vl.Merta) „Johanka z Arku“(fr./USA r.L.Besson) „Luther“(Něm./USA) „Ordinace v růžové zahradě“(Nova) „Ulice“(Nova) Ostatní: dabing moderování v rádiu (Relax - regionální rádio Kladno) výuka dějin divadla na Vyšší odb.škole publicistiky(Praha)

image.png

Mgr.Marcela Caroline Olmer
Krizová komunikace

Vystudovala SPŠ grafická,poté AMU Famu obor produkce,po absolutoriu pracovala na pozicich ředitele marketingu u nadnárodních i lokálních klientů ,pred 13 lety založila s manželem Zbyňkem Olmerem pr agenturu Talk PR, ktera je specialista na PR a PA a krizovou komunikaci, působila jako poradce pro strategickou komunikaci na MF a MZ.Je členem prestižního sdružení  Inspire impact (za práva a rovné prilezitosti pro zeny) angažuje se v Charitě,aktivně podporuje or,Be Charity Barbory Nesvadbové 

Karla_Stojáková.jpg

Karla Stojáková
Produkce

Narozena 1978 v Brně. Vystudovala FAMU (Filmová a televizní fakulta, Akademie múzických umění v Praze), obor produkce a v letech 2018-2022 zde působila jako vedoucí Katedry produkce. V roce 2001 spoluzaložila filmovou produkční společnost Axman Production, jež je od roku 2006 členem Asociace producentů v audiovizi (APA). Na festivalu v Cannes 2006 byla prezentována EFP (European Film Promotion) jako český zástupce “Producer on the Move” a v témže roce se stala členem ACE, kde působila jako člen boardu a vice-president. V letech 2008-2010 byla členkou představenstva APA a 2009-2011 předsedkyní správní rady České filmové komory. V roce 2005 založila první festival asijských filmů v Praze – přehlídku FILMASIA (www.filmasia.cz), a v témže roce se společností Axman Production natočila v Praze pro jihokorejskou televizi dlouho nejúspěšnější korejský seriál Lovers in Prague.
V roce 2013 založila společně s dalšími producenty – Pavlem Berčíkem, Janem Kallistou a Ondřejem Zimou (později i se Silvií Michajlovou) – filmovou společnost Film Kolektiv.

V současnosti pracuje Karla Stojáková na několika projektech: dokončuje dokumentární projekt Architektura 58-89 autorů Vladimíra 518 a Jana Zajíčka, připravuje premiéru filmu Aristokratka ve varu – pokračování celovečerní komedie režiséra Jiřího Vejdělka podle knihy Evžena Bočka a v realizaci má také dva celovečerní filmy v minoritní koprodukci – Dům v Lukách, rakousko-českou koprodukci scenáristky a režisérky Terezy Kotyk (se kterou Karla Stojáková v minulosti pracovala na filmu Home Is Here/Doma je tady) a další celovečerní film gruzínského režiséra Georgije Ovashviliho Měsíc je můj otec (se kterým v minulosti již natočila oceňovaný film Corn Island/Kukuřičný ostrov, který vyhrál MFF Karlovy Vary). Chystá také historickou TV minisérii Anežka o Anežce České v koprodukci evropských televizí.
 

225px-Nora_Fridrichová_(2019).jpg

Nora Fridrichová
Moderování
Moderování

2000 – dosud Česká televize Dramaturgyně, moderátorka, redaktorka, od roku 2006 pořad 168 hodin.

2006 - 2012 Český rozhlas – Radiožurnál Moderátorka

2000 – 1999 TVD, televizní agentura MF Dnes Redaktorka

1999 – 1998 TV Nova Redaktorka

e0e2036006bf84c603a100594e492a2e_thumbnail.jpg

Kateřina Traburová
Produkce

KATEŘINA TRABUROVÁ (*1993) je mladá česká producentka a alumni mezinárodních workshopů EURODOC (s projektem Brotherhood); Midpoint Feature Launch (s projektem Citlivý člověk); Ex Oriente Film a Dok.incubator (s projektem Amoosed!). Žila rok v USA, kde studovala obor Liberal Arts na vysoké škole v Detroitu, USA. Po návratu do ČR započala studium oboru Produkce na Filmové a televizní fakultě Akademie múzických umění v Praze (FAMU), na které v roce 2019 získala titul BcA. Momentálně dokončuje na stejné katedře magisterské studium, respektive dopisuje diplomovou práci. V letech 2016/2017 žila v Norsku, kde studovala na Bergen Art Academy a věnovala se výzkumu praxe vývoje dokumentárních pořadů v bergenské pobočce NRK na základě něhož napsala následně svou bakalářskou práci “Inovace ve strukturách vysílatele veřejné služby NRK (NABC metoda)”. Během studia na FAMU navázala spolupráci s režisérem Francescem Montagnerem, jehož celovečerní dokumentární film Bratrství (Brotherhood) vyvíjela a následně produkovala pod společností Nutprodukce jako Junior Producer. Film byl uveden na IFF Locarno 2021 a vyhrál hlavní cenu Zlatého leoparda. S režisérem Tomášem Kleinem napsala jako spoluautorka scénáře celovečerní adaptaci románu Jáchyma Topola Citlivý člověk (režie: Tomáš Klein), podle které byl natočen stejnojmenný film uvedený na KVIFF 2023 v Hlavní soutěži. V roce 2020 založila vlastní produkční společnost LaDamplinque s.r.o., kde jako první samostatný projekt vyrobila a v červnu 2021 uvedla krátkometrážní hraný film FRANCEK (režie: Natálie Císařovská) o mládí a životě Františka Kupky, který byl, mimo jiné, v roce 2021 promítán po celém světě jako součást oslav Kupkova výročí 150 let od narození. Momentálně dokončuje dokumentární film Amoosed! (režie: Hana Nováková) o losech lidech, který se točil v šesti zemích světa a na třech kontinentech, a který bude uveden do kin v roce 2024. Pro ČT připravuje dokumentární film o muzikantovi Jiřím Stivínovi.

hnát.webp

Daniel Hnát
Dokumentární tvorba

Rodilý Pražák. Od prvního ročníku na střední průmyslové škole strojní. Na Třebešíně se aktivně zapojoval do spolupráce s místním televizním

studiem (za svůj středoškolský vzdělávací dokument s názvem Kalírna získal cenu Učitelských novin) a od druháku pak začal spolupracovat jako asistent kamery s Českou televizí. Ještě před ukončením studií působil

v české televizi na pozici asistenta filmové a televizní kamery a později i jako kameraman na doslova stovkách telvizních i fimových projektů. Od roku 1997 již jen na volné noze, což mu dává možnost vybírat si projekty které mají smysl a spolupracovníky se kterými si rozumí. Profesní

specializací jako kameramana je podvodní natáčení, letecké záběry a Steadicam operátor (absolvoval školení ve Švýcarsku a USA, jako první Steadicamista v ČT). Mezi jeho oblíbené žánry patří vážná hudba, jazz, divadlo, dokument, reklama a zábavná tvorba. Jako kameraman se podílel na řadě oceňovaných filmů a televizních pořadů (např. Musíme si pomáhat, Pupendo), jako režisér na řadě reklam (Mastercard, Česká mincovna, Renault), středometrážních (např. 13 komnata) i celovečerních dokumentů

(Dobrou zprávu já přináším vám - Václav Neckář). Kromě filmové tvorby je aktivní i jako herec a režisér scénický a divadelní (Ceny Františka Filipovkého za dabing, Ceny ministra kultury, režie na otáčivých hledištích). Díky svému všeobecnému přehledu a technickým znalostem je schopen řešit projekt nejen na pozici režiséra a kameramana, ale i jako produkční, střihač

a zvukař.

Bartoň.jpg

Jiří Bartoň
Dějiny Filmu

Poté, co získal první herecké zkušenosti v brněnských divadlech (Městské divadlo Brno, Divadlo Polárka, Divadlo Čára) a poté, co vystudoval Filozofickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně (obor divadelní a filmová věda) byl v letech 2008 - 2013 řádným členem hereckého souboru Severomoravského divadla Šumperk. Za tu dobu zde odehrál několik stovek představení v řadě velkých rolí domácí i světové dramatiky (Kytice, Racek, Kočka na rozpálené plechové střeše, Mastičkář, Macbeth, Rozmarné léto a další). Od roku 2013 je hercem na volné noze. Účinkoval pravidelně ve Vršovickém divadle Mana, v Ensemble Opera Diversa, v divadle Parnas a Divadle U22. Aktuálně hraje hlavní mužskou roli Revírníka v inscenaci Liška B. Moravského divadla Olomouc (režie Miroslav Krobot) a hudebníka J. A. Bendu v inscenaci Pygmalion souboru Musica Poetica (režie Tomáš Studený).

 

Odehrál také řadu rolí v asi dvaceti seriálech a filmech (Případy prvního oddělení, Expozitura, Specialisté, Za sklom, Docent) a to i zahraniční produkce (Borcherts Fall, Ottilie von Faber Castell). Je spoluautorem "Velké knihy herců první republiky a protektorátu." V současné době pracuje na dalších dvou knižních titulech.

 

Na Mezinárodní konzervatoři Praha učí od roku 2017 a to dějiny filmu. Lektoruje též herecké kurzy v pražském divadle D21

Spurny.png

Jaroslav Spurný

Investigativní novinář, spisovatel, ctitel svobody, spravedlnosti, radosti a liberální demokracie. Spoluzakladatel Respektu, signatář CH 77 a nositel několika novinářských cen. Motto jeho života i práce je, že každý má v každém okamžiku právo volby a za svou volbu pak nese odpovědnost ve všech důsledcích, které vnímá i v těch, které nevidí, nevnímá a nechápe, protože právo se rozhodnout je zároveň odpovědností za budoucí tvář světa.

Střední průmyslovou školu v Břeclavi opustil krátce před maturitou, přičemž vedení školy písemně zpravil o tom, že se tak děje z důvodu porušování lidských práv ve škole.[1] V roce 1983 podepsal Chartu 77.[2] V roce 1990 spoluzakládal týdeník Respekt, kde pracuje dosud. Zabývá se kontroverzními tématy jako je StB, tunelování nebo korupce. V roce 2002 vydal knihu Česká kocovina. V roce 2018 mu vyšly další dvě knihy - první je knižní rozhovor s dlouholetým členem zpravodajské komunity Karlem Randákem s názvem Nepohodlný agent (Paseka), druhá - Jací jsme dnes, s podtitulem Česko od roku 1989 očima investigativního novináře - vydalo nakladatelství Torst. Jaroslav Spurný je držitelem prestižní novinářské ceny Karla Havlíčka Borovského za rok 2004. V roce 2012 byl Sdružením Ferdinanda Peroutky vyznamenán Cenou Ferdinanda Peroutky pro nejlepšího novináře za rok 2011.[3][4] Je také držitelem Novinářské ceny 2011 udělované nadací Open Society Fund, a to v kategorie psané žurnalistiky "Nejlepší investigativně-analytický příspěvek" za článek "Zničte dokument číslo 1439".[5] V roce 2017 dostal osvědčení účastníka odboje a odporu proti komunismu

Gyongyosi.jpg

Leona Gyöngyösi
Moderování a rozhlasová praxe

Má mnoholetou letou zkušenost s moderováním a veřejným vystupováním. Už jako malá holka moderovala pro TV Nova s Terezou Pergnerovou hudební hitparádu,,ESO" a mezi 12-14 rokem moderovala dětský pořad Marmeláda po Lucii Vondráčkové.

Nyní to jedna z nejznámějších, českých, gospelových zpěvaček. Před 10-ti lety vytvořila hudební projekt Gospel Night.

Již několik let je stálou moderátorkou jednoho z největších rádií u nás,, Hitrádio" kde má vlastní show.

 Moderuje velké hudební festivaly u nás a různé společenské akce.

Také se věnuje dabingu, tvorbě voice-overu a načítání audioknih. Spolupracuje s Charitou České republiky, kde je jedním z moderátorů podcastu-ChariTalk.

Ráda pomáhá novým talentům posunout se v tomto odvětví dál.

rozanek.jpg

David Rožánek
Žurnalistika

Narodil jsem se 14. 9. 1963 v Plzni. Středoškolské vzdělání jsem získal na Střední
knihovnické škole v Praze. Od roku 1985 do roku 1991 jsem studoval obor
knihovnictví a vědecké informace na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy.
V roce 1993 jsem začal pracovat jako vedoucí analytického oddělení Občanské
demokratické aliance. Od roku 1994 do roku 1997 jsem byl jejím tiskovým mluvčím.
Od té doby pracuji jako politický a mediální poradce pro politiky, soukromé firmy i
neziskové organizace. Po celou dobu profesní kariéry publikuji články a komentáře
v tisku.

Spolupráce v mediální oblasti s Ernst & Young

2022 - doposud
Ministerstvo dopravy
2015 - doposud
Mediální a politický poradce
Ministerstvo pro místní rozvoj
2014 – 2015
Mediální a politický poradce
Spolupráce v mediální oblasti s Asociací občanských poraden
2012 – doposud
Ministerstvo průmyslu a obchodu
2013 – Poradenská činnost v mediální oblasti
Ministerstvo zdravotnictví
2010 – 2011 Poradenská činnost v mediální oblasti
Poslanecká sněmovna
2010 – 2013 Poradenská činnost v legislativní a PR oblasti pro
místopředsedy PSP Parkanovou a Olivu
Ministerstvo obrany
2007 – 2010 Mediální a politický poradce
Poradenská činnost 1998 – 2007 (OSVČ)
- příprava projektů a projektové dokumentace EU

- příprava mediálních výstupů
- analýzy připravované legislativy v PSP
- analýzy tisku
-příprava a realizace volebních kampaní do Senátu a Poslanecké
sněmovny P ČR
-krizové PR
Ministerstvo spravedlnosti
1997 -1998 Mediální a politický poradce
Občanská demokratická aliance
1994 – 1997 Tiskový mluvčí a vedoucí Analyticko-informačního
oddělení
1993 – 1994 Vedoucí Analyticko-informačního oddělení

ARRI_MG.jpeg

Miroslav Gábor
Kamera, střih

Miroslav Gábor absolvoval katedru kamery na Filmové Akademii Můzických Umění v Praze (FAMU). Jeho práce na absolventském filmu Zastavený čas (1991), byla oceněna na studentské soutěži FAMU Fest cenou Maxim. Snímek byl zároveň nominován do soutěže o Studentského Oscara v Los Angeles. Dalším filmovým projektem byl hraný film režisérky Virginie Townes McCollam z Columbia University v New Yorku s titulem The Sinkline (1992), který se natáčel v New Orleans a v New Yorku. Po ukončení studií na FAMU Miroslav natáčel reklamní spoty pro agentury, mezi které patří například Leo Burnett, Dorland, BBDO, Grey nebo Saatchi & Saatchi. Pracoval také více než pět v Německu. Jeho profesionální filmová kariéra začala celovečerním hraným filmem Záhada hlavolamu (1993). Za tento film byl nominován v soutěži o Českého lva na cenu v kategorii kamera. Jeho dalším celovečerním filmem byl akční thriller Hazard (1995) v hlavní roli s Pavlem Landovským. Mňága – Happy End (1996) byl celevečerní inscenovaný dokument, uvádějící českou kultovou kapelu Mňága a Žďorp. Celovečerní hraný film Knoflíkáři (1997) je černá komedie, která byla distribuována nejen v sítí českých kin, ale i v zahraničních filmových klubech. Film získal první cenu v Rotterdamu a Locarnu, stějně jako šest “Českých lvů”. V roce 1997 Miroslav natáčel pro kolegu Stephena Berkmana jeho hraný film Proces, inspirován známou předlohou Franze Kafky. Během následujících let spolupracoval i na zahraničních filmových projektech pro firmy jako Universal Pictures, Lifetime/Hearst Entertainment, CBS nebo New Amsterdam Cinema. Byly to filmy jako Hidden in Silence (1995) režiséra Richarda Colly, nebo Passion’s Way (1997) režiséra Roberta Alana Ackermana s Timothy Daltonem v hlavní roli. V projektu Duna (2000), který je adaptací science-fiction novely Franka Herberta, Miroslav pracoval po boku trojnásobného držitele ceny Akademie pro Filmové Umění a Vědu kameramana Vittoria Storara. Jeho práce byla oceněna Akademií pro Televizní Umění a Vědu cenou Emmy. Dále Miroslav natáčel filmy jako Co chytneš v žitě (1998) v hlavní roli s Ivou Janžurovou, Oběti a vrazi (2000) s Karlem Rodenem a Ivanou Chýlkovou, nebo film Powers (2000) s Ivanem Trojanem a Petrem Formanem. Český celovečerní hraný film Rok ďábla (2002) byl oceněn první cenou na Meznárodním filmovém festivalu v Karlovych Varech v roce 2002. Poslední filmové projekty zahrnují sci-fi film Děti Duny (2002) a snímek Liga vyjímečných gentlemanů (2002) natáčený také technologií IMAX. V roce 2003 Miroslav pracoval jako kameraman druhého štábu na filmu Tristan a Isolda režírovný Kevinem Reynoldsem, Eurotrip pro Dreamworks a jako režisér a kameraman druhého štábu Frankenstein pro Hallmark Entertainment. V roce 2004 Miroslav natáčel dvoudílný film Na větrné hůrce pro italskou telvizní společnost RAI a další celovečerní film režiséra Petra Zelenky Příběhy obyčejného šílenství v hlavních rolích s Ivanem Trojanem, Zuzanou Šulajovou a Jiřím Bartoškou. „Český film roku” režiséra Petra Zelenky, Rok ďábla (2002) byl oceněn první cenou na Karlovarském filmovém festivalu. Rok ďábla (2002) a Příběhy obyčejného šílenství (2005) byly také vybrány k reprezentování české filmové tvorby v soutěži o Oscary v Los Angeles. Film Zdeňka Tyce Malé oslavy (2009) a film začínajícího režiséra Martina Repky Let čápů (2007) vysílaného i v německé distribuci byly oceněny Slovenskou filmovou akademií cenou Slnko v sieti. Kromě dramatických filmových děl se Miroslav podílel také na projektech dokumentárních a televizních. Mezi ně patří cyklus BBC Open University nebo BBC Channel Hopping. Projekt Rozsudek, který režírovala Susana Justmann, vyhrál cenu Emmy. Miroslav Gábor mluví plynně anglicky a německy. Výuka na FAMU, katedra obor kamera, střih.

images.jpg

Bára Kopecká
Televizní tvorba

Bára Kopecká má mnohaletou zkušenost s výrobou televizních pořadů i nezávislých dokumentů jako střihačka, režisérka, dramaturgyně a v rámci vlastních filmů i jako producentka. Věnovala se také psaní o filmu i dalších kulturních tématech pro Respekt, Film a dobu či Literární noviny. Vystudovala Katedru střihové skladby na FAMU, kterou v letech 2002–2005 vedla, a na FAMU od roku 2002 působí jako pedagožka.

Od počátku své kariéry se věnuje režii dokumentárních filmů a televizních pořadů, řadu let pracuje také jako dramaturgyně v TPS Martiny Šantavé v ČT. Je autorkou například dokumentární série Doktoři, Světský, Sestřičky, dokumentů o vědě a historii prezentovaných na festivalech v Karlových Varech, Jihlavě, AFO Olomouc, Paris Science. Dlouhodobě se věnuje popularizaci vědy, v rámci pořadů pro děti i dospělé. Její film DK byl nominován na Českého lva a získal cenu za nejlepší dokument Pavla Kouteckého.

Kekely.jpeg

René Kekely

René Kekely je moderátor, PR manažer, produkční, producent i manažer mnohých umělců a zajímavých kulturních projektů. Z duše nemá rád nudu a rutinu. I proto se věnuje mnoha zajímavým projektům. Zastupuje zpěvačku a trojnásobnou Zlatou slavici Petru Janů, spolupracuje s umělci, jako jsou třeba Hanka Křížková, Petra Černocká, Milan Peroutka, Jan Přeučil a Eva Hrušková, Josef Maršálek a Tereza Bebarová a řadou dalších. Více jak dva a půl roku točí vlastní, velmi populární a prestižní pořad Face To Face, který běží na Streamu, YouTube a jako audioverze pro další platformy, a točí i podcast pro Charitu ČR ChariTalk.

Reichl.png

Jiří Reichl
Žurnalistika

Od roku 1997 jsem pracoval v médiích. Specializoval jsem se reportování o bezpečnostní problematice (hasiči, policie) a armádě. Pro Lidové noviny jsem reportoval z Iráku, Afghánistánu a Kosova. K novinařině jsem se vrátil mezi léty 2010 - 2021 kdy jsem vedl čtrnáctideník Vlády ČR Veřejná správa (vydává Ministerstvo vnitra ČR) a Ekonomický deník (2015-2021) vydavatelství Media Network, spolupracoval jsem se kolegy šéfredaktory a redaktory deníků Zdravotnický deník a Česká justice. V mezidobí jsem pracoval "na druhé straně barikády" - jako mluvčí Ústavu pro studium totalitních režimů, Ministerstva vnitra ČR, Úřadu práce ČR, mediálně jsem zastupoval klienty ve sledovaných případech (prodej bytů OKD, kauza Rada nad Zlato . . . , spor společnosti Investhold s Radovanem Vítkem, atd... Mezi léty 2021 - 2023 jsem byl mluvčím České obce sokolské a za svou práci jsem byl nominován mezi TOP 6 mluvčích veřejného a neziskového sektoru za rok 2022. Kromě "mluvení" jsem měl na starosti i web organizace. Ten byl vyhlášen jako nejlepší web s doménou .eu v kategorii "Leaders". Uspěl také v prestižní anketě "Zlatý středník", konkrétně v jeho 21. ročníku. Anketa oceňuje nejlepší komunikační projekty a firemní média. Mezi šesticí nejlepších byla i Kampaň ke 160 letům od založení Sokola, na které jsem se také podílel. Od dubna 2024 pracuji v oddělení komunikace a propagace Vojenského historického ústavu Praha, kde se starám o web a mám na starosti komunikaci s médii. Snažím se propagovat práci historiků a kurátorů Vojenského historického ústavu Praha - upozorňovat novináře na zajímavé historické studie a exponáty, které v bohatých sbírkách máme.

Shrnuto: Za více než 20 let v médiích, znám novináře, vím, co chtějí a dokáži poradit vhodnou komunikační linku. Mám zkušenosti s krizovou komunikací a do jisté míry mě i baví.

Na MKP učím od školního roku 2023/24 předmět žurnalistika. Snažím se studentům předávat praktické informace o tom, jak fungují redakce a co editoři chtějí. Vysvětluji principy co lze a nelze v praktické žurnalistice dělat

Lengyel.png

Jan Lengyel

Narodil se 05. 01. 1980 v Praze. Ve svých osmnácti letech začal živnostensky podnikat v oboru výroby a distribuce filmových a televizních pořadů. Vystudoval kameru na Soukromé vyšší odborné škole filmové v Písku a souběžně se stále věnoval podnikání v tomto oboru. Živnostenské podnikání postupně přetransformoval do společnosti Pegasfilm s.r.o., jejímž je dnes jednatelem a majitelem. V současné době působí společnost ve třech zemích Evropy – v České republice, v Německu a na Slovensku, kde má své stálé pobočky. Stěžejními oblastmi činnosti Pegasfilmu jsou

především produkční činnost, kinodistribuce, DVD distribuce, postprodukce, dabing, rental filmové a televizní techniky a další přidružené obory. Jan Lengyel se tak postupně začal věnovat také produkční, producentské a režijní práci. Jeho společnost Pegasfilm s.r.o. je podepsána pod stovkami reklamních a propagačních pořadů, dokumentárními filmy (např. Zapomenuté pohraničí, Cesta k sousedům a další), klipy, záznamy koncertů a představení, ale také pod hranými snímky jako Bastardi, Bastardi 2, Rekvalifikace nebo rozpracovaným snímkem Nelítostně, Dokonalý gentleman, Případ Leopolda Hilsnera či Válka havranů. Jako distributor v roce 2010 Jan Lengyel s Pegasfilmem obsadil desáté místo z 25 společností žebříčku českých filmových distributorů a v roce 2011 se posunul na místo osmé

smrzova.jpg

Dagmar Smržová
Střih

Absolvovala pražskou FAMU, obor dokumentární tvorba. Směr její tvorby naznačil už její absolventský film Čas na člověka, vyprávějící o zápasu nadaného mladého člověka s nepříznivými životními podmínkami i s vážnou chorobou. Spolupracovala na cyklech Oko - pohled na současnost a Okno - pohled k sousedům, realizovaných ve Feničově společnosti Febio. Ve snímku z druhého z nich zmapovala osudy dvou selských rodů, žijících na protilehlých stranách česko-německé hranice, rozdělené železnou oponou.

V rámci jiného cyklu Zblízka, produkovaného Českou televizí, natočila hodinový portrét mužského vězeňského pěveckého sboru. V dalším cyklu Zpověď přiblížila například osudy herce Petra Haničince, či herečky Heleny Růžičkové. Natočila rovněž několik videoklipů vážné hudby (například s houslistkou Gabrielou Demeterovou), či klip s popstar Monikou Absolonovou. V autorském cyklu Táta jako máma (realizovaném ve společnosti Febio) se zabývala problematickou otců na rodičovské dovolené.

Pro Českou televizi natočila dva hodinové dokumenty Válka v paměti žen a Nejtěžší volba. První, zachycující příběhy několika žen ve válečném utrpení, byl uveden u příležitosti 60. výročí konce druhé světové války. Film Nejtěžší volba - uvedený v ČT letos v červnu - zobrazil dilemata žen, jež rozhodovaly o životě a smrti svých nenarozených dětí.

Hodrová.avif

Markéta Hodrová Grafická tvorba

V letech 1998 - 2002 jsem studovala na ISŠ Náhorní, obor Propagační výtvarnictví se zaměřením na aranžování. Již během studií jsem měla možnost docházet v rámci praxe do firmy Euro digital center, spol. s r. o., kde jsem se více seznámila s počítačovou grafikou. Hned po maturitě jsem do stejné firmy nastoupila na plný úvazek a pracovala jsem v ní do r. 2007, do mého odchodu na MD. Bylo to v době, kdy firma pobírala na trhu 99% z distribuovaných dvd. Mou pracovní náplní byla tvorba veškerých menu v dvd - statických i animovaných a z části jsem si musela být i svou vlastní produkční, jelikož práce bylo opravdu hodně - spolupracovali jsme např. s ČT, Bontonem, Film exportem… Dostala jsem se i k samotnému authoringu dvd a k čištění starých filmů, kterým jsme dávali novou tvář. Během MD jsem začala tvořit originální šperky, jejichž základem byly mé grafiky, které jsem nechávala kvalitně tisknout a následně zalévala křišťálovou pryskyřicí. K této technice se průběžně vracím dodnes. V září 2013 jsem nastoupila

v místě mého bydliště jako asistentka starostky, kde jsem působila až do března 2020. Během tohoto období jsem byla i členem kulturní komise a šéfredaktorem i grafikem místního občasníku. V roce 2015 jsem byla oslovena divadelním spolkem Svatopluk Benešov, kterému jsem vytvářela scénu a navrhovala kostýmy pro pohádku Rozum

a Štěstí. V roce 2017 jsem pak byla oslovena firmou Pixa-pro, s.r.o. a začala pro ni pracovat jako externí grafik. Za dobu naší spolupráce jsem vytvořila několik vizuálů

k jejich muzikálům, nespočet bannerů, billboardů, plakátů a 2 knihy. Díky této spolupráci jsem dostala příležitost pracovat s dětmi v rámci Muzikálového studia Múzy a dodnes jim navrhuji a tvořím kostýmy a rekvizity. Od dubna 2020 pracuji v Hudebním divadle

v Karlíně jako garderobiérka a příležitostný grafik.

  • Black Facebook Icon
bottom of page