ACTING DEPARTMENT
"If we have a dream, we have the power to turn the dream into reality."
Vedoucí oddělení:
Zděněk Žák
Motto oddělení :
" Máme-li sen,máme i sílu proměnit sen ve skutečnost. "
O oddělení :
KONCEPCE VÝCHOVY MLADÝCH HERCŮ
Výběr studentů
Při výběru i následném studiu je třeba respektovat dnešní možnosti uplatnění herců po absolutoriu.
30 procent mladých herců odchází do stálého angažma v divadlech.
50 procent zůstává na volné noze a uplatní v televizi,dabingu,moderování a příležitostnou prací v divadle,muzikálech
20 procent se věnuje práci v marketingu a v ostatních uměleckých oborech.
Konzervatoř by měla studenty připravit na všechny alternativy následné obživy a vybrat pro studium vhodné adepty.
Výchovné cíle bych rozdělila do těchto kategorií:
rozvoj osobnosti, obecná vzdělanost, herecké řemeslo, etika herce
základy všestranné kreativity
ROZVOJ OSOBNOSTI
-posílení volních vlastností,schopnost překonávání překážek
-úspěch,neúspěch vnímat jako hnací motor
-pojmenování sebe sama jako základního hereckého typu a rozvoj své všestrannosti
-boj se studem, schopnost otevřít se jako základ kreativity
OBECNÁ VZDĚLANOST
-vnímání kulturního světa a snaha o nalezení osobního vztahu k současné dramaturgii
-společná návštěva divadel, koncertů,výstav,četba-rozbor
-návštěva zkoušek v divadle,rozbor postavy,záměr režiséra a interpreta
-dramaturgické minimum-náhled na postavu v kontextu hry
HERECKÉ ŘEMESLO
-nácvik emocionální pružnosti,schopnost rychlé proměny pocitů
-rozšíření emocionální škály
-technika ,cvičení paměti, vizualní i verbální
-vnitřní i vnější proměna postav-fyzická odlišnost podle typu
-propojení fyzické dovednosti s vnitřním obsahem
ETIKA HERCE
-profesionalita,dochvilnost,kázeň,úcta,morálka
-duševní hygiena,relaxace po napětí
-sebeprezentace v mediích a při konkursech
-komunikace s novináři,základy společen.chování
-stavovská čest a související herecké „manýry“
ZÁKLADY VŠESTRANNÉ KREATIVITY
-práce před kamerou,fotoaparátem
-práce s textem-autorské minimum,moderace,vlastní autorské psaní moderace
-rozhlasové a dabingové herectví-práce s mikrofonem
PEDAGOGOVÉ ODDĚLENÍ HERECTVÍ
Renée Nachtigallová
Zpěv
Renée Nachtigallová se narodila 8. července 1954 v Praze. Už v deseti letech ji maminka přihlásila do pěvecké soutěže, kdy poprvé vystoupila v Národním divadle. Oba rodiče byli rádi, že jejich dceru zpěv baví, oni sami byli hudebně naladěni, tatínek hrál doma na housle, nicméně chtěli, aby dcera nejdříve vystudovala a pak se věnovala zpěvu. Renée tedy začala navštěvovat gymnázium, a po roce začala studovat Pražskou konzervatoř. Ještě za studií se přihlásila na konkurs hlasatelky do ČT, který vyhrála, i když jí v té době bylo teprve sedmnáct let. V televizi setrvala rok a půl, načež pak musela po udání z televize odejít. Odůvodnili ji to tím, že z politických důvodů vystupovat v televizi nemůže, protože je dcerou kulaka.
Po absolutoriu v roce 1976 se setkává s Antonínem Novotným, který se stal jejím učitelem operního zpěvu, a který jí zároveň poslal na významnou pěveckou soutěž do Itálie, kde se probojovala až do samého finále. Po návratu ji bylo nabídnuto angažmá v Národním divadle, avšak Renée ho odmítla. Po hostování na operních scénách v Brně, Českých Budějovicích a v Liberci, ovšem skončila v roce 1988 jako sólistka opery v Národním divadle, kde působila tři roky. V roce 1991 založila Originální hudební divadlo Praha, kde dodnes spoluorganizuje, dnes už proslulá, operní představení v pražské Šárce.
Barbora Leierová
Jevištní mluva
Poprvé jsem na jevišti profesionálního divadla stála v roce 1993, na scéně Těšínského divadla, kde jsem hrála do roku 1996. Během studia na hudebně-dramatickém oddělení Janáčkovy konzervatoře v Ostravě jsem hostovala v Národním divadle Moravskoslezském v Ostravě, jak v činohře, tak i v operetě, protože mě to vždycky táhlo ke zpívání a moc se mi líbilo propojení herectví, zpěvu a tance. Mé první angažmá jsem získala ve Slováckém divadle v Uherském Hradišti, které kromě činohry uvádělo i skvělé muzikály. Po příchodu do Prahy jsem začala spolupracovat jako sólistka, s úžasným muzikálovým režisérem Jozefem Bednárikem, a od té doby se, ač herečka, věnuji převážně muzikálu. Měla jsem štěstí na krásnou hereckou a pěveckou práci v divadle Hybernia, v divadle Minor, Městském divadle v Mostě a v Hudebním divadle Karlín, kde hraji dodnes Nymfu v mém milovaném muzikále Dracula.
Věnuji se také koncertní činnosti a vystupuji s repertoárem českých a světových muzikálových árií.
Po celou svou hereckou kariéru průběžně spolupracuji s ČT, TV Nova i TV Prima na seriálech a dokumentárních pořadech.
Od roku 2010 se soukromě věnuji pedagogické činnosti a od roku 2020 jsem pedagogem jevištní mluvy na Mezinárodní konzervatoři v Praze.
Jarmila Žilková, DiS.
Zpěv
She graduated from the Prague Conservatory in the field of singing and harp play. It was still awarded at interpretative singing competitions in Karlovy Vary and Brno at the time of the studies. She collaborated with her father, flute player Vaclav Vaclav, as a singer and harpist in the chamber ensemble of the Prague duo. She accompanied her singing on a harp along the lines of Irish singing harpsichord. With this extraordinary connection, she inspired Czech Componists to write the music she premiered at concerts by the Prague duo. Peter Eben gave her familiar Truvér songs.
She performed at the National Theatre in the roles of the first washcloth in Rusalka, Barberina in Figaro's wedding and under, portraying Gretel of The Sold Bride at the Ostrava Opera, singing the role of the first lady in The Magic Flute on tours in Germany. As a member of the renowned chamber body of the PKS for many years, as well as as as a solist of the PKO, the Czech Philharmonic, the Czech Radio Symphony Orchestra,
the Brno Philharmonic, the Moravian Philharmonic Olomouc performed on the most distinguished concert and festival opera stages in our country, throughout Europe, Asia, Latin America, Australia and shot a screenshot of the Channel. In recent years, she has made headway on Czech Radio station Vltava, where she authored The Word of Music, dedicated to serious music, its authors and performers. He has been involved in teaching for several years. He is dedicated in a nontraditional and unique way to educating children and young people at his music school in Prague.
Michaela Dolinová
Herectví
CV v přípravě
CV
Daniela Svatošová
Povinný klavír
CV v přípravě
CV
František Loder
Povinný klavír
CV v přípravě
CV
Pavlína Tůmová
Povinný klavír
CV v přípravě
CV
Elena Kival
Povinný klavír
CV v přípravě
CV
MgA. Tereza Indráková
Jevištní pohyb
A graduate of DAMU in dramatic education, she also studied physical theatre and dance at the AHK Theatre School in Amsterdam, to which she spent several years after studying. After the babies were born, she accepted a place in the children's theater ensemble, with which she played hundreds of performances across the republic. In addition to playing, she has always devoted herself to dancing, teaching children's dance and motion education, choreography and, more recently, being a certified yoga lecturer.
Zdeněk Žák
Hlavní obor herectví
Televize, film
Již od roku 1971 spolupracuje s televizí a vystupoval v desítkách televizních pořadů, televizních inscenací a seriálů. V roce 1972 se také poprvé objevil ve filmu (Svatá noc – režie Věra Jordánová). V letech 1972 až 2017 získal role ve více než 80 českých filmech.
-
1974 J. K. Tyl: Tvrdohlavá žena a zamilovaný školní mládenec, Skalní duch z komonstva Zlatohlava, Národní divadlo (j. h. – jako posluchač DAMU), režie Jan Kačer
-
1997 Alan Ayckbourn: Kdes to byl(a) v noci, Divadlo Bez zábradlí, režie Jiří Menzel
-
1998 Francis Veber: Blbec k večeři, exekutor Koníček-Cheval, Divadlo Bez zábradlí, režie Jiří Menzel
-
1998 Bernard Slade: Každý rok ve stejnou dobu, George, Divadlo Bez zábradlí, režie Jiří Menzel
-
1998 Luigi Lunari: Tři muži na špatné adrese, profesor, Divadlo Bez zábradlí, režie Boris Ščedrin
-
2000 Bernard Slade: Další roky ve stejnou dobu, George, Divadlo Bez zábradlí, režie Jiří Menzel
-
2002 Murray Schisgal: Láska, Divadlo Bez zábradlí, režie Alice Nellis
-
2003 Neil Simon: Sunny Boys, Al Lewis, Divadlo Bez zábradlí, režie Boris Ščedrin
-
2009 Jean-Claude Carrière: Terasa, Etienne, Divadlo Bez zábradlí, režie Karel Heřmánek
-
2010 Woody Allen: 2x Woody Allen, Hal (ve hře Old Saybrook), Divadlo Bez zábradlí, režie Karel Heřmánek
-
2014 Ronald Harwood: Kvartet, Reginald, Divadlo Bez zábradlí, režie Petr Slavík
-
2016 Yasmina Reza: Art, Divadlo Bez zábradlí, režie Karel Heřmánek
-
2019 Matěj Balcar: Pánský klub, Divadlo Na Jezerce, režie Matěj Balcar
-
1972 Svatá noc, režie Věra Jordánová
-
1979 Ohrožené město, režie Otakar Kosek
-
1984 Tlustý pradědeček, režie Věra Jordánová
-
1988 Všichni za jednoho, režie Anna Procházková
-
1992 Jak vyloupit banku, režie Pavel Háša
-
1996 Dědo, čaruj, režie Věra Jordánová
-
2001 Karlínská balada, režie Zdeněk Zelenka
-
2006 Obsluhoval jsem anglického krále, režie Jiří Menzel
-
2015 Gangster Ka, režie Jan Pachl
-
2017 Miluji tě modře, režie Miroslav Šmídmajer
-
2019 Léto s gentlemanem, režie Jiří Adamec
-
2022 Pánský klub, režie Matěj Balcar
MgA. František Skřípek
Umělecký přednes
The actor František Skřípek is the son of television architect and stage artist František Skřípek (*1923). He graduated from DAMU (1974) and took up an engagement with the George Wolker Theatre in Prague, became an actor and head of operations at Prague's Ypsilon Studio in 1990, and has served as an actor and director of the Municipal Theatre, Mlada Boleslav, since 1994. Alongside acting, he devotes himself to an artistic presentation that he also taught at DAMU (1981-90). He became a three-time winner of a national competition of young professionals in an art presentation (1974, 1975 and 1979). His modest filmography contains mostly politically exposed titles, stories about the problems of contemporary youth, and pictures with criminal plots, where he appeared in minor roles as a boy (Maturita behind the school, 1973), a student (Last Ball at the Rozhnov Floor, 1974), a son of a taxi director (behind the wheel the enemy, 1974), a refugee from the Mutual Hope (Last Ball), 1974). In the end, he didn't miss the role of chief hero, as personified by the young idealistic teacher Jan Poncar in Traple's pedagogical agitation of Great Wish (1981), but it was also the latest role on the film screen so far. He also starred in the student film FAMU (See Double, 1983). He also starred in the characters of boys and young men on television (Sorry, 1970; Puding à la Chipolatta, 1972; Tommy in Trouble, 1976), where he also appeared in the series The
Youngest of the Hamers (1975) and, for the last time, in the fairy tale gingerbread and wind bachelor (1990).
Radka Stupková, DiS.
Herectví a dabing
Herečka, dabérka, režisérka.
Producentka a umělecký šéf Divadelní společnosti Starbag.
Zakladatelka a lektorka Starbag Ateliéru.
Vystudovala hudebně dramatický obor na Státní konzervatoři Praha v letech 1977 – 1983
Působila v divadlech: Divadlo A.Dvořaka v Příbrami, Divadlo Na Vinohradech, divadlo Semafor, Divadelní společnost Josefa Dvořáka....
Ve filmu debutovala v roce 1978 ve snímku režiséra Jiřího Hanibala: „Leť, ptáku, leť.“!, v televizi o rok později (1979) v jedné z hlavních rolí inscenace "V pozdním dešti"...
Hrála v televizním muzikálu Stvoření světa, kde ztvárnila postavu Evy.
Seriály ve kterých jste jí mohli vidět: např. Bambinot, Pojišťovna štěstí, Ordinace v růžové zahradě, Náves, Vyprávěj, Ach ty vraždy!, Život je ples, Obchoďák, Cesty domů, Policajti z předměstí, Bezdružice, Ohnivý kuře, VIP Vraždy, Modrý kód...
Jako moderátorka působila v České Televizi, v Tv Nova a Tv Barrandov.
Nyní, mimo jiné, úzce spolupracuje s Českou televizí s redakcí pro děti a mládež (např. Studio Kamarád...) a produkcemi pořadů "Chcete mě?" a "Televizní klub neslyšících".
Od roku 1990 se intenzivně věnuje i dabingu, v němž působila nejen jako herečka-dabérka, ale i režisérka a úpravkyně dialogů.
Svůj hlas propůjčila např. těmto slavným osobnostem:
Nastassja Kinski, Julia Ormond, Jennifer Coolidge, Charlize Theron, Julia Sweeney, Catherine O’Hara, Leslie Hope, apod.
Od roku 2009 se věnuje i soukromé lektorské činnosti v oblasti herectví.
V lednu 2019 uvedla jako producentka v české premiéře francouzskou divadelní komedii s názvem "Kdy to bylo naposledy", ve které hraje i hlavní ženskou roli. (Uvádí Divadlo Starbag v Divadle Bez Hranic a na zájezdech)
MgA. Daniela Zálešáková
Akrobacie, vyučovací praxe, metodika hl.oboru
A graduate of DAMU in dramatic education, she also studied physical theatre and dance at the AHK Theatre School in Amsterdam, to which she spent several years after studying. After the babies were born, she accepted a place in the children's theater ensemble, with which she played hundreds of performances across the republic. In addition to playing, she has always devoted herself to dancing, teaching children's dance and motion education, choreography and, more recently, being a certified yoga lecturer.