ODDĚLENÍ HERECTVÍ

" Máme-li sen,máme i sílu proměnit sen ve skutečnost. " 

Vedoucí oddělení:
Zuzana Bydžovská, DiS.

 
bydzovska300.jpg
IMG_0484_foto_jpertakova.jpg
podhursky.jpg
indrakova.jpg
IMG_3032.JPG
skripek300.jpg
ján uhrin kartička.jpeg
zilkovaj300.jpg
mendozova300.jpg
nachtigal.jpeg
drossler.jpg
Barbora Leierová 2020.jpeg
BEZ_3223m (kopie).jpg
zak300.jpg
olsrova300.jpg
,hj,,,.jpg
15894253_10154393189241559_5343843472490

ODDĚLENÍ HERECTVÍ

 

Motto oddělení : 
" Máme-li sen,máme i sílu proměnit sen ve skutečnost. " 

 

O oddělení : 

KONCEPCE VÝCHOVY MLADÝCH HERCŮ

Výběr studentů 
Při výběru i následném studiu je třeba respektovat dnešní možnosti uplatnění herců po absolutoriu. 
30 procent mladých herců odchází do stálého angažma v divadlech.
50 procent zůstává na volné noze a uplatní v televizi,dabingu,moderování a příležitostnou prací v divadle,muzikálech 
20 procent se věnuje práci v marketingu a v ostatních uměleckých oborech. 
Konzervatoř by měla studenty připravit na všechny alternativy následné obživy a vybrat pro studium vhodné adepty.
Výchovné cíle bych rozdělila do těchto kategorií:
rozvoj osobnosti,
obecná vzdělanost
herecké řemeslo
etika herce 
základy všestranné kreativity 

ROZVOJ OSOBNOSTI
-posílení volních vlastností,schopnost překonávání překážek
-úspěch,neúspěch vnímat jako hnací motor 
-pojmenování sebe sama jako základního hereckého typu a rozvoj své všestrannosti
-boj se studem, schopnost otevřít se jako základ kreativity 

OBECNÁ VZDĚLANOST
-vnímání kulturního světa a snaha o nalezení osobního vztahu k současné dramaturgii
-společná návštěva divadel, koncertů,výstav,četba-rozbor 
-návštěva zkoušek v divadle,rozbor postavy,záměr režiséra a interpreta 
-dramaturgické minimum-náhled na postavu v kontextu hry 

HERECKÉ ŘEMESLO 
-nácvik emocionální pružnosti,schopnost rychlé proměny pocitů 
-rozšíření emocionální škály 
-technika ,cvičení paměti, vizualní i verbální 
-vnitřní i vnější proměna postav-fyzická odlišnost podle typu 
-propojení fyzické dovednosti s vnitřním obsahem 

ETIKA HERCE 
-profesionalita,dochvilnost,kázeň,úcta,morálka
-duševní hygiena,relaxace po napětí 
-sebeprezentace v mediích a při konkursech 
-komunikace s novináři,základy společen.chování 
-stavovská čest a související herecké „manýry“ 

ZÁKLADY VŠESTRANNÉ KREATIVITY 
-práce před kamerou,fotoaparátem 
-práce s textem-autorské minimum,moderace,vlastní autorské psaní moderace 
-rozhlasové a dabingové herectví-práce s mikrofonem

ján uhrin kartička.jpeg

MgA. Jan Uhrin

absolvent DAMU - obor režie / dramaturgie

 

- od absolvování až do roku 1992 režie divadelních inscenací, např.: Zeď, Zpráva pro pána, kterému nemá kdo psát

Ó velký Buddho, pomoz jim!.

Sen noci svatojánské v zahradě Černínského paláce.

- zakladatel a ředitel Divadla v Řeznické…

- člen Volného spojení režisérů (Borna, Bělohradská, Potužil, Uhrin)

až do roku 1994 taky - režisér v Českém rozhlase, Redakce pro děti a mládež: hry pro mládež, pohádky, četby na pokračování, hudební pořady - i autorské práce (scénáře rozhlasových her, scénáře četby na pokračování)

 

- 1994 – 1998 Radio Frekvence 1 – ředitel programu

 

- 1996 – 2002 Prima TV - development, (vývoj formátů a jejich realizace – zábava, non fiction, eventy)

 

- 2002 – 2005 Česká televize – vedoucí projektů (vývoj formátů a jejich realizace) dramatická tvorba: „Nadměrné maličkosti“ – cyklus komedií,

- „Vraždy v kruhu“ – krimi seriál

- televizní filmy: „Kuličky“, „O život“

- eventy: první řada Star Dance, Největší Čech, Český lev, Týtý

 

- 2005 – 2008 Prima TV – kreativní producent, dramaturg – seriály: „Velmi křehké vztahy“, „Bazén“

 

- 2009 – 2013 Nova, MPP – kreativní producent (vývoj formátů hrané tvorby – tv seriály, sitkomy, filmy, televizní filmy, vyhledávání a práce s novými autory, vytváření autorských týmů, mapování české současné literatury pro případné televizní nebo filmové zpracování – „Food story“ – dramatický seriál, „Villa Faber“ – dramatický seriál, „Hodinový manžel“ – komediální seriál, „Coastguard“ – komediální seriál, „Trpaslík“ – komediální seriál, „Lepší časy“ – komediální seriál, „Gympl“ vývoj seriálu, „Helena“ – sitkom

 

- 2013 – 2018 Prima tv – development, kreativní producent (vývoj formátů hrané tvorby – tv seriály, sitkomy, filmy, televizní filmy)

- „Vinaři“ a „Vinaři 2“ – seriály - kreativní producent, dramaturg

- „Všechny moje lásky“ – seriál - kreativní producent

- „Mordparta I. a Mordparta II.“ krimi seriály – kreativní producent

- „Všechno nebo nic“ - film, dramaturg

- 2019 – 2020 „Hvězdy nad hlavou“ seriál, kreativní producent

IMG_3032.JPG

Mgr. Monika Brabcová, Ph.D

Dramaturgyně, novinářka, textařka, doktorka teatrologie. Vystudovala Filozofickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně, obor Teorie a dějiny divadla a interaktivních médií, včetně doktorského studijního programu (titul Ph.D.), kde také přednášela. V divadelní praxi začínala jako asistentka režie a šéfredaktorka divadelního časopisu, následně jako dramaturgyně (činohra, muzikál, opereta) v Městském divadle Brno a v Divadle J. K. Tyla v Plzni. Pro tuto scénu také přeložila anglickou operetu Gilberta&Sullivana Piráti z Penzance, která tu měla českou premiéru. Podílela se také na nových českých překladech muzikálu Zpívání v dešti a operety Rose Marie. V poslední době se věnuje žurnalistice, především rozhovorům s celebritami, spolupracuje s divadly, píše zpěvní texty a divadelní i filmové scénáře.

bydzovska300.jpg

Zuzana Bydžovská, DiS.
vedoucí oddělení

Zuzana se narodila 10. října 1961 v Mostě. Pochází z lékařské rodiny. Po ukončení studia Státní konzervatoře v Praze se stala členkou hereckého souboru Divadla Na zábradlí. V letech 1990-2000 byla v angažmá v Národním divadle a od divadelní sezóny 2000/2001 je opět v Divadle Na zábradlí. Hostuje rovněž v divadlech Ungelt a Kalich. Ve filmu debutovala už jako jedenáctiletá v dětském snímku Věry Šimkové-Plívové PŘIJELA K NÁM POUŤ. Brzy se stala jednou z nejobsazovanějších televizních hereček, pamětihodné jsou například inscenace TEN SVETR SI NESVLÍKEJ, JESTLI JEDNOU ODEJDU (v obou hrála dceru Ivy Janžurové) nebo PŘÍPAD PLATFUS, všechny v režii Františka Filipa. Hrála v seriálech - od ROZPAKŮ KUCHAŘE SVATOPLUKA přes HOTEL HERBICH až po HOSPODU, ve filmech "starých bardů" (HELIMADOE i UČITEL TANCE Jaromila Jireše), ale účinkovala i v debutech: Petra Zelenky (KNOFLÍKÁŘI), Bohdana Slámy (AKÁTY BÍLÉ) či Moniky Elšíkové (ARCHA PRO VOJTU). V posledních letech se však - s výjimkou Zelenkových PŘÍBĚHŮ OBYČEJNÉHO ŠÍLENSTVÍ a Vorlova GYMPLU - věnuje hlavně TV inscenacím a divadlu. Za matku Petra právě ve snímku GYMPL získala Českého lva za nejlepší ženský herecký výkon ve vedlejší roli.

zilkovaj300.jpg

Jarmila Žilková, DiS.

Vystudovala Pražskou konservatoř obor zpěv a hra na harfu. Ještě v době studií byla oceněna na interpretačních pěveckých soutěžích v Karlových Varech a v Brně. Se svým otcem, flétnistou Václavem Žilkou, spolupracovala jako zpěvačka a harfenistka v komorním souboru Pražské duo. Svůj zpěv doprovázela na harfu po vzoru irských zpívajících harfenistů. Tímto nevšedním spojením inspirovala české komponisty k napsání hudby, kterou premierovala na koncertech Pražského dua. Petr Eben jí věnoval známé Truvérské písně. V Národním divadle vystoupila v rolích první žínky v Rusalce, Barberiny ve Figarově svatbě a pod., v ostravské opeře ztvárnila Mařenku z Prodané nevěsty, na zájezdech v Německu si zazpívala roli první dámy v Kouzelné flétně. Jako mnohaletá členka renomovaného komorního tělesa PKS, i jako solistka PKO, České filharmonie, Symfonického orchestru Českého rozhlasu, Filharmonie Brno, Moravské filharmonie Olomouc vystoupila na nejvýznačnějších koncertních a festivalových operních podiích u nás , v celé Evropě, Asii, Latinské Americe, Austrálii a natočila bezpočet snímků pro Český rozhlas a televizi, Supraphon, Chandos aj. V posledních letech se prosadila ve vysílání Českého rozhlasu stanice Vltava, kde se autorsky podílela na pořadu Slovo o hudbě, věnovanému tkzv. vážné hudbě, jejím autorům a interpretům. Již několik let se věnuje pedagogické činnosti . Netradičním a ojedinělým způsobem se věnuje vzdělávání dětí a mládeže ve své hudební škole v Praze.

podhursky.jpg

MgA. Zdeněk Podhůrský

IMG_0484_foto_jpertakova.jpg

Filip Cíl

Filip Cíl se narodil 4. 1. 1989 v Praze do umělecky založené rodiny.  Od malička byl členem folklórního souboru a snil o životě stráveném na jevišti. Mezi jeho koníčky patří tanec (folklór), hra na housle, violu, kontrabas, kytaru a píšťaly. Rád také sportuje.  Studoval mezinárodní konzervatoř.

O jeho herecké kariéře rozhodl Hynek Bočan, když Filipa vybral v castingu do role Maděrova syna v seriálu Zdivočelá země ( 1997).  V roce 2007 si ho vybral režisér Jiří Strach do pohádky Tři životy (2007), kde ztvárnil roli Vítka. Další velkou příležitostí ukázat svůj talent dostal v televizním filmu Kanadská noc (2008) v režii Zdeňka Zelenky. Hrál jednu z hlavních rolí vedle Dagmar Havlové a Viktora Preisse a  zde - tento v té době ještě student herectví - obstál na výbornou. V témže roce si na Filipa opět vzpomněl Jiří Strach s menší rolí ve výborném televizním filmu BrainStorm (2008).  Svůj taneční talent dokonale předvedl v 1třinácidílném seriálu První krok (2009), jenž  byl natočen pro televizi Nova a odehrává se v prostředí taneční školy. V romské pohádce Jaroslava Hovorky Dilino a čert ( 2009)  si zahrál hlavní roli Dilina, který je obdobou hloupého Honzy. Filip Cíl se objevil i ve velmi úspěšné třídílné mysteriózní detektivky režiséra Jiřího Stracha Ďáblova lest (2009) v menší roli novice Pavla. Další výborný herecký výkon předvedl tento nadějný herec v díle Ireny Pavláskové Bludičky (2010) v hlavní roli Adama, který prochází nelehkou životní zkouškou při opouštění dětského domova a vstupu do normálního života.  Dle jeho vlastních slov mu nejvíce dala zabrat scéna hádky s Lindou ke konci filmu, která je emočně vypjatá.

mendozova300.jpg

Lic. Jindřiška Mendozová

Vyrůstal jsem v uměleckém prostředí, otec byl vynikající loutkář, přesto jsem vystudoval jsem Střední průmyslovou školu stavební. Nakonec jsem ale nastoupil umělecký směr na DAMU a v roce 1984 dokončil obor herectví.

Od téhož roku jsem byl členem Pradivadla ( pražského avantgardního divadla bez vlastní scény), za několik let jsem měl za sebou několik desítek menších a středních rolí v ČT, v koprodukčních filmech, v devadesátých letech přišly i role větší (Cesta na jihozápad, K bariérám, Když v ráji pršelo, Černí baroni, Princezna Jasněnka atd..).

Po rozpadu Pradivadla v roce 1988 jsem postupně hostoval v Kolínském divadle, ve Stavovském divadle a v Divadle E. F. Buriana v Praze…

V roce 1990 jsem na čas pod vlivem transformace divadelního a uměleckého prostředí, barevných proměn mnohých zásadních osobností z rudé na modrou , zběhl od veškerého divadelního a filmového dění , a živil se jako prodejce naivních obrázků na Karlově mostě. Tehdy jsem zkusil vyřezávat ze dřeva loutky a díky zděděnému talentu po otci jsem se začal úspěšně živit i jako loutkář a řezbář.

V roce 1992 jsem ale z Karlova mostu nakonec odešel, a otevřel si jako spolumajitel svou první, malou galerii naivního umění v Praze.

Vrátil jsem se ale také opět k divadlu a k filmu ( Laterna Animata, Divadlo bez zábradlí, a Ta Fantastica - první setkání s muzikálem - Krysař, role Vraha).

Od roku 1992 se stal na mnoho let mým hlavním oborem dabing a úprava a režie českého znění. K tomu jsme ještě s bývalou partnerkou otevřeli druhou a postupně i třetí galerii v Praze s naivním zaměřením, které je mi blízké.

V roce 2003 jsem se stal moderátorem soutěžního pořadu „Pálí vám to?“ v TV Nova, od té doby se věnuji i moderování.

V roce 2004 jsem odprezentoval svoji první fotografickou výstavu.

V roce 2005 byla vydána má knížka dětských básniček, nazvaná Všelicosy.

V roce 2006 jsem založil rockovou kapelu Underhill a začal pracovat na vydání autorského CD , které nakonec vyšlo v roce 2008 a odstartovalo koncerty s kapelou .

V roce 2007 jsem moderoval několik měsíců magazín Top Show na Top TV…

Od února 2007 hostuji Divadle Kalich v několika muzikálech. Téhož roku si mě TV Nova vybrala jako jednoho ze čtyř mužských zástupců VIP tanečníků do několikaměsíční soutěže Bailando.

Od roku 2009 jsem se stal na jeden rok majitelem a provozovatelem restaurace v Praze. Od tohoto roku jsem také moderátorem autorských pořadů pro Public TV.

V roce 2010 z nedostatku času ukončil veškeré mimoprofesní podnikání, a už se věnuji pouze herectví, moderování a hudbě.

Mé koníčky jsou Fotografování, koně, psaní (texty, poezie, scénáře) a hudba.

 
 
skripek300.jpg

MgA. František Skřípek

Herec František SKŘÍPEK je syn televizního architekta a jevištního výtvarníka Františka Skřípka (*1923). Absolvoval DAMU (1974) a nastoupil do angažmá v Divadle Jiřího Wolkera v Praze, roku 1990 se stal hercem a vedoucím provozu pražského Studia Ypsilon a od roku 1994 působí jako herec a ředitel Městského divadla Mladá Boleslav. Vedle herectví se věnuje uměleckému přednesu, který i vyučoval na DAMU (1981–90). Stal se trojnásobným vítězem celostátní soutěže mladých profesionálů v uměleckém přednesu (1974, 1975 a 1979). Jeho skromná filmografie obsahuje převážně politicky exponované tituly, příběhy o problémech současné mládež a snímky s kriminálními zápletkami, kde se objevil v menších úlohách kluka (Maturita za školou, 1973), studenta (Poslední ples na rožnovské plovárně, 1974), syna ředitele taxislužby (Za volantem nepřítel, 1974), uprchlíka z totálního nasazení (Mys dobré naděje, 1975), četaře (Drsná Planina, 1979) a svazáka (Koncert, 1980). Nakonec ho neminula ani role hlavního hrdiny, jakého zosobňoval mladý idealistický učitel Jan Poncar v Traplově pedagogické agitce Velké přání (1981), ale zároveň šlo o zatím poslední úlohu na film. plátně. Zahrál si i ve studentském filmu FAMU (Vidět dvojmo, 1983). Postavy chlapců a mladíků hrál také v televizi (Lítost, 1970; Puding à la Chipolatta, 1972; Tomík v nesnázích, 1976), kde se objevil i v seriálu Nejmladší z rodu Hamrů (1975) a zatím naposled v pohádce Perníkářka a větrný mládenec (1990).

drossler.jpg

Radio Prague, Mikroforum – freelance reporter in Barcelona, 1991-1993 
Newspaper MERIDIANO, Guayaquil, Ecuador – freelance, 1995-1998 
University of Guayaquil, Faculty of Social Communication, Guayaquil, Ecuador 
Professor Assistant of the “Course of Film Camera and Equipment”, 1995 
Publishing house LUMARSO (educational publications), Guayaquil, Ecuador 
Editorial assistant, 1995-1998 
Publishing house BB ART, Prague, Czech Republic 
Translator and redactor of several books, 1998-2003 
Czech Television (Channel 1), Prague, Czech Republic 
Screenwriter for children´s program ŽI-RA-FA, 2001 
TV NOVA, Prague, Czech Republic 
External translator of soap operas and films, since 1999 
AK STUDIO, Prague, Czech Republic 
External translator of films and documentals, since 2000 
STUDIO BÄR, Prague, Czech Republic 
External translator of films and documentals, since 2000 
SERIÁL (magazine), Prague, Czech Republic 
Free-lance writer, since 2000 
TVTIP SERIÁL, Prague, Czech Republic 
Free-lance writer, since 2002 
BEAU MONDE, Prague, Czech Republic 
Free-lance writer, since 2003 
DOMINO, Ostrava, Czech Republic
Redactor of Martina Cole´s books, since 2002 
EGMONT, Prague, Czech Republic 
Translator of children´s books, since 2004 
TV NOVA, Prague, Czech Republic 
Storyliner, screenwriter, soap opera ULICE, 2005 – 2008 
Screenwriter, KRIMINÁLKA ANDĚL 3 (CIP ANDĚL), since 2009 
ETAMP, TV PRIMA, Prague, Czech Republic 
Storyliner, screenwriter, soap opera OŠKLIVKA KATKA (UGLY KATKA), since 2007 
TV BARRANDOV, Prague, Czech Republic 
Screenwriter, UKAŽ SE, 2008 
ČR 2 (Czech Radio 2), Prague, Czech Republic 
Screenwriter, soap opera Život je pes (Life is a Dog), since 2009 
Česká televize, Prague, Czech Republic 
Screenwriter, pilot of Útěkáři (originál TV serie with Evita Naušová), 2010 
Screenwriter, children´s program Planeta Yó, 2011 
Planet Yó, since 2010 
Our pets, since 2013 
Life in the Air, docu soap, screenwriter, 2016-2017 
Alfedus, Prague, Czech Republic 
Preparatory works for the film screenplay, 2011
TV Prima, Prague, Czech Republice 
Screenwriter, Cesty domů (Back to Home), 2011 
Script editor, Svatby v Benátkách, 2015 
Script editor, Přístav, 2015-2016 
GAUDEO FILM STUDIO, Bratislava, Slovakia, 2011
Screenwriter, Četnické historky (Gendarmes´ stories) 

MgA. Renata Drössler
(šanson)

nachtigal.jpeg

Renée Nachtigallová

Renée Nachtigallová se narodila 8. července 1954 v Praze. Už v deseti letech ji maminka přihlásila do pěvecké soutěže, kdy poprvé vystoupila v Národním divadle. Oba rodiče byli rádi, že jejich dceru zpěv baví, oni sami byli hudebně naladěni, tatínek hrál doma na housle, nicméně chtěli, aby dcera nejdříve vystudovala a pak se věnovala zpěvu. Renée tedy začala navštěvovat gymnázium, a po roce začala studovat Pražskou konzervatoř. Ještě za studií se přihlásila na konkurs hlasatelky do ČT, který vyhrála, i když jí v té době bylo teprve sedmnáct let. V televizi setrvala rok a půl, načež pak musela po udání z televize odejít. Odůvodnili ji to tím, že z politických důvodů vystupovat v televizi nemůže, protože je dcerou kulaka.

Po absolutoriu v roce 1976 se setkává s Antonínem Novotným, který se stal jejím učitelem operního zpěvu, a který jí zároveň poslal na významnou pěveckou soutěž do Itálie, kde se probojovala až do samého finále. Po návratu ji bylo nabídnuto angažmá v Národním divadle, avšak Renée ho odmítla. Po hostování na operních scénách v Brně, Českých Budějovicích a v Liberci, ovšem skončila v roce 1988 jako sólistka opery v Národním divadle, kde působila tři roky. V roce 1991 založila Originální hudební divadlo Praha, kde dodnes spoluorganizuje, dnes už proslulá, operní představení v pražské Šárce.

Barbora Leierová 2020.jpeg

Barbora Leierová

Poprvé jsem na jevišti profesionálního divadla stála v roce 1993, na scéně Těšínského divadla, kde jsem hrála do roku 1996. Během studia na hudebně-dramatickém oddělení Janáčkovy konzervatoře v Ostravě jsem hostovala v Národním divadle Moravskoslezském v Ostravě, jak v činohře, tak i v operetě, protože mě to vždycky táhlo ke zpívání a moc se mi líbilo propojení herectví, zpěvu a tance. Mé první angažmá jsem získala ve Slováckém divadle v Uherském Hradišti, které kromě činohry uvádělo i skvělé muzikály. Po příchodu do Prahy jsem začala spolupracovat jako sólistka, s úžasným muzikálovým režisérem Jozefem Bednárikem, a od té doby se, ač herečka, věnuji převážně muzikálu. Měla jsem štěstí na krásnou hereckou a pěveckou práci v divadle Hybernia, v divadle Minor, Městském divadle v Mostě a v Hudebním divadle Karlín, kde hraji dodnes Nymfu v mém milovaném muzikále Dracula.

Věnuji se také koncertní činnosti a vystupuji s repertoárem českých a světových muzikálových árií.

Po celou svou hereckou kariéru průběžně spolupracuji s ČT, TV Nova i TV Prima na seriálech a dokumentárních pořadech.

Od roku 2010 se soukromě věnuji pedagogické činnosti a od roku 2020 jsem pedagogem jevištní mluvy na Mezinárodní konzervatoři v Praze.

zak300.jpg

Mgr. Zdeněk Žák

Narodil se v 60. letech minulého století. Po MŠ nastoupil ZDŠ, kterou zdárně absolvoval. V roce 1966 ho bylo možno spatřit v učňovském středisku n.p. PAL Kbely, kde se v roce 1970 vyučil nástrojařem. Při práci vystupoval v ochotnickém souboru Veleobce Baráčníků Praha. ( Rej lásky, Muzikantská liduška ) Nastoupil na lidovou konzervatoř obor herectví u profesorů Jordánové, Joskové a Vyskočila. Po dvou letech studia byl v roce 1972 přijat bez maturity na Divadelní akademii múzických umění v Praze. Profesoři: Vejražka, Vicena, Felix le Breux, Fabiánová, Kosek. Absolvoval ve hrách: Rytíř hořící paličky, Magelona, Namlouvání a ženění, Zadáno pro G. B. Shawa. Angažmá: Divadlo Petra Bezruče Ostrava ( Equs, Nová utrpení mladého Werthera, Jak se Vám líbí, Jako bychom se ani neznali) Státní divadlo Zdenka Nejedlého (Moravsko-Slezké národní v Ostravě) : Živnost paní Warenové, Rváč, Jan Hus, Dalskabáty hříšná ves atd. Realistické divadlo Zdenka Nejedlého Praha (Švandovo divadlo): Komedye o dvoj kupcoj židoj šilokoj, Ondína, Merlin aneb pustá zem, Čáry na dlani atd. Divadlo pod Palmovkou: Fanfán Tulipán Klobouk plný deště, Tramvaj do stanice touha, O králi Davidovi atd. Divadlo komedie: Miláček, Troilus a Kresida, 14. hrabě Guerny, Jakub a jeho pán atd. Divadlo ABC: Obraz, Ten co sežral medvěda, D´artagnan, Past na myši atd. Divadlo bez zábradlí: Kdes byl(a) dnes v noci, Každý rok ve stejnou dobu, Další roky ve stejnou dobu, Art plus dalších asi deset her a kde působí dodnes. Má několik dětí, natočil několik TV inscenací a pořadů, filmů, ale to si najdi na internetu. Bydlí na vesnici a zatím je zdravý

Renata Drössler patří mezi stále jasněji zářící stálice českého šansonu. Její zralý a procítěný projev hypnotizuje publikum. Její elektrizující projev je nádherným snoubením jejího zpěvu, porozumění textu a divadelnosti, které získala nejen díky absolutoriu na pražské DAMU, ale i třem dekádám na těch prknech, která prý znamenají svět.

Pražskému publiku se poprvé představila v první polovině devadesátých let v divadle Semafor, kde převzala repertoár po Haně Hegerové.

 

Renata Drössler je pravá šansonová Diva. Má za sebou více než 1000 repríz v ikonickém Draculovi, zářila také ve slavném muzikálu Antoinetta, královna Francie. Více než 20 let ztvárňuje postavu Marlene Dietrich v divadelní hře Edith a Marlene. Mimo toho má za sebou takřka 1000 vlastních koncertů a vystoupení. Celkově ji tak živě vidělo více než milion diváků.

Vydala 4 CD, připravuje se páté, živé, které je výhradně tvořeno oblíbenými autorskými písněmi, které se tak líbí návštěvníkům jejích koncertů.

Zpívá v neuvěřitelných deseti jazycích a ve všech dokáže jít na jádro věci. Říká, že jak umělecky a životně vyzrává, tak cítí, jaké nové interpretační možnosti se jí objevují.

Je považována za autorku bonmotu, že „…šanson je muzikál ve třech minutách...“, ona se však k autorství nehlásí, ale s výrokem souhlasí. 

Jaká jí dávají čeští novináři přízviska? Prvně to byl „černý motýl českého šansonu“, potom se objevilo „česká Marlene Dietrich", či „nová Hana Hegerová". A nyní se nejčastějí objevuje „úřadující první dáma českého šansonu“.

Říká, že jsou zpěváci, kteří raději vystupují s celou kapelou a funguje jim to. Ale tu kapelu potřebují jako oblek. Jen s pianem by byli nazí. Jí to nevadí, může být nahá. Oblek nepotřebuje.

15894253_10154393189241559_5343843472490

MgA. Daniela Zálešáková

Absolventka DAMU oboru dramatická výchova, současně studovala na divadelní škole AHK v Amsterdamu fyzické divadlo a tanec, kterému se po studiu několik let věnovala. Po narození dětí přijala místo v souboru dětského divadla, se kterým sehrála stovky představení po celé republice. Vedle hraní se vždy věnovala tanci, výuce taneční a pohybové výchovy dětí, choreografii a v poslední době je i certifikovanou lektorkou jógy.

indrakova.jpg

MgA. Tereza Indráková

Vystudovala pražskou HAMU. V letech 1998-99 tančila v izraelské skupině Batsheva Ensemble, pod uměleckým vedením Ohada Naharina. Zde se seznámila s pohybovou metodou Gaga. Při desetiměsíčním pobytu v  New Yorku navštěvovala lekce v Movement Research zaměřené na kontaktní improvizaci a věnovala se studiu Shiatsu. Od roku 1997 působí jako nezávislá tanečnice na pražské scéně ve spolupráci s  Petrem Tycem (Pohyby a nehybnosti, To málo, co vím o Sylfidách), Janem Kodetem (Brány, Tanec smrti, 6x Eva, Evička), Ioanou Monou Popovici (Requiem pro psa), Mirkou Eliášovou (Dech puls běh, The Loop), Ctiborem Turbou (film Mezi nebem a zemí), Nir de Volfem (Dolly in Prague), VerTe Dance (No Motion) či Divadlem Continuo. Vytvořila několik autorských choreografií (Dech, puls, světlo, Mezi nebem a zemí, Na stejné vlně). Pedagogicky se věnuje výuce současného tance a partnerské spolupráci v tanci.

olsrova300.jpg

MgA. Martha Olšrová

Vystudovala muzikálové herectví na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Své vzdělání dále rozšířila na Univerzitě Palackého v Olomouci, obor Teorie a dějiny dramatických umění a na Hudební a taneční fakultě Akademie múzických umění v Praze, v oborech Hlasová výchova a Taneční pedagogika. Dvanáct let je členkou Prozatimně osvobozeného divadla Fr. Ringo Čecha. Hrála v divadlech v Brně, Příbrami, Olomouci, Boloni a Praze. Je uměleckou vedoucí souboru Přímá Oklika, který se specializuje na rodinné muzikály, Kabaret, Commedii dell'arte, film a to vše převážně na autorské bázi. Na svém kontě má i několik televizních rolí, mj. Sanitka II, Český Robinson, 3+1 s Miroslavem Donutilem, Strážce duší, Vratné láhve, Román pro ženy, Chyťte doktora, Četnické humoresky, Roaming ad. V současné době se mj. věnuje autorské tvorbě a filmové režii.

BEZ_3223m (kopie).jpg

MgA. Martina Ema Gasparovič

Martina se narodila v umělecké rodině v Praze na Malé Straně. Již od předškolního věku se věnovala klasickému baletu v přípravce ND, stepu a zpívala v Dětském pěveckém sboru Čs. rozhlasu. Později soutěžila ve společenském a výrazovém tanci. V letech 1979–1984 vystudovala herectví na Divadelní fakultě AMU pod vedením Miloše Nedbala, Jany Hlaváčové, Františka Laurina; absolvovala v Divadle DISK hrou V. K. Klicpery: Každý něco pro vlast v režii Jana Buriana. Po promoci se stala členkou hereckého souboru Klicperova divadla v Hradci Králové, hostovala v pražském Švandově divadle, v poetické kavárně Viola a v Divadle v Řeznické. Dalším divadelním krokem bylo angažmá ve Středočeském divadle Kladno – Mladá Boleslav. Na jevišti tohoto divadla vytvořila řadu rolí ve hrách světových i českých autorů. Je známá také jako filmová a televizní herečka. Vytvořila desítky rolí pod vedením významných českých režisérů např. František Vláčil, Antonín Kachlík, Otakar Vávra, Věra Chytilová, Ladislav Smoljak, Věra Jordánová, Václav Vorlíček, F. A. Brabec, Irena Pavlásková, Milan Cieslar, Tomáš Vorel. Od roku 2014 působí jako pedagog jevištní mluvy na Katedře činoherního divadla DAMU. Zároveň přednáší na Filozofické fakultě UK v Praze na Univerzitě třetího věku program Mluvit či nemluvit. Od letošního roku vyučuje na Konzervatoři Jana Deyla a také Mezinárodní konzervatoři Praha.

 
,hj,,,.jpg

Herečka, dabérka, režisérka.

Producentka a umělecký šéf  Divadelní společnosti Starbag.

Zakladatelka a lektorka Starbag Ateliéru.

 

Vystudovala hudebně dramatický obor na Státní konzervatoři Praha v letech 1977 – 1983

Působila v divadlech:  Divadlo A.Dvořaka v Příbrami, Divadlo Na Vinohradech, divadlo Semafor, Divadelní společnost Josefa Dvořáka....

 

Ve filmu debutovala v roce 1978 ve snímku režiséra Jiřího Hanibala: „Leť, ptáku, leť.“!, v televizi o rok později (1979) v jedné z hlavních rolí inscenace "V pozdním dešti"...

Hrála v televizním muzikálu Stvoření světa, kde ztvárnila postavu Evy. 

Seriály ve kterých jste jí mohli vidět: např. Bambinot, Pojišťovna štěstí, Ordinace v růžové zahradě, Náves, Vyprávěj, Ach ty vraždy!, Život je ples, Obchoďák, Cesty domů, Policajti z předměstí, Bezdružice, Ohnivý kuře, VIP Vraždy, Modrý kód...

 

Jako moderátorka působila v České Televizi, v Tv Nova a Tv Barrandov.

 

Nyní, mimo jiné, úzce spolupracuje s Českou televizí s redakcí pro děti a mládež (např. Studio Kamarád...) a produkcemi pořadů "Chcete mě?" a "Televizní klub neslyšících".

 

Od roku 1990 se intenzivně věnuje i dabingu, v němž působila nejen jako herečka-dabérka, ale i režisérka a úpravkyně dialogů. 

Svůj hlas propůjčila např. těmto slavným osobnostem: 

Nastassja Kinski, Julia Ormond, Jennifer Coolidge, Charlize Theron, Julia Sweeney, Catherine O’Hara, Leslie Hope, apod.

 

Od roku 2009 se věnuje i soukromé lektorské činnosti v oblasti herectví. 

 

V lednu 2019 uvedla jako producentka v české premiéře francouzskou divadelní komedii s názvem "Kdy to bylo naposledy", ve které hraje i hlavní ženskou roli. (Uvádí Divadlo Starbag v Divadle Bez Hranic a na zájezdech)

Radka Stupková, DiS.

  • Black Facebook Icon