
ODDĚLENÍ KLASICKÉHO ZPĚVU
Vedoucí oddělení : MgA. Pavlína Senić
"S nadšením, láskou, pokorou a od srdce"
ODDĚLENÍ KLASICKÉHO ZPĚVU
MgA. Andrea Tögel Kalivodová
SUPERVIZOR ODDĚLENÍ
Mezzosopranistka Andrea Tögel Kalivodová absolvovala konzervatoř v Brně u Jarmily Janíčkové a pražskou Akademii múzických umění u Naděždy Kniplové a byla také na roční stáži ve Vídni na Universität für Musik und Darstellende Kunst. Z četných soutěžních úspěchů jmenujme první cenu Nadace Emy Destinnové na soutěži The Anglo-Czechoslovak Trust v Londýně (2001), kdy byla pozvána na koncert mladých pěvců do londýnské Covent Garden. Stala se rovněž semifinalistkou soutěže Belvedere ve Vídni, 1. cenu si odnesla z Mezinárodní pěvecké soutěže Emy Destinnové v Českých Budějovicích (2000) a 3. cenu z Mezinárodní pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech (2003). V roce 2001 debutovala ve Státní opeře Praha v projektu Bušení do železné opony (dvě opery Vladimíra Wimmera), o rok později v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě v roli Končakovny v Borodinově opeře Kníže Igor. V prosinci 2003 vystoupila se slavným barytonistou Leo Nuccim na Žofíně a v červnu 2004 na galakoncertu ke vstupu České republiky do EU ve vídeňském Konzerthausu. V roce 2005 se zúčastnila evropského turné hvězd k 60. výročí konce 2. světové války (Bozar v Bruselu, Kremelský koncertní palác v Moskvě). V dubnu 2008 se představila ve své profilové roli Carmen v monumentálním provedení Bizetovy opery v O2 Aréně v Praze a s tímto projektem vystoupila i v dalších městech Evropy včetně Budapešti, Mannheimu a Freiburgu. Jako Carmen se představila téměř na všech českých operních scénách. Kromě opery se intenzívně věnuje interpretaci písní a pravidelně koncertuje v Evropě, několikrát také navštívila Japonsko, Koreu a USA. V letech 2003–2011 byla sólistkou Státní opery Praha, od 1. 1. 2012 je sólistkou Opery Národního divadla. Je častým hostem médií, vystupuje v televizi, v rozhlase a uměleckých projektech. Všechny své aktivity vždy spojuje s šířením dobrého jména opery. Rovněž se intenzivně zapojuje do charitativních projektů, zejména podporuje péči o zdravotně postižené děti, například v Základní škole a praktické škole Svítání v Pardubicích. Je také tváří celonárodní soutěže ŽENA Regionu, která je určena ženám dosahujícím jedinečných výsledků ve své profesi, ale i v pomoci dětem, nemocným, ve veřejném životě.
MgA. Jana Ryklová

TAJEMNICE ODDĚLENÍ
O oddělení :
Naše klasické oddělení zpěvu se zaměřuje na výuku klasického operního zpěvu a zakládá si na profesionalitě našich pedagogů, kteří mají divadelní a koncertní zkušenosti, které předávají svým studentům. Deviza našeho oddělení jsou pedagogové, kteří jsou stále umělecky aktivní a velmi často zapojují své studenty ke spolupráci na svých projektech a koncertech.
Klademe důraz na všestrannost a dovednost v oboru. Studenty připravujeme tak, aby měli po absolutoriu zvládnuté co nejlépe umělecké řemeslo, základy herectví, jevištní mluvu, pohybovou výchovu pro další umělecký růst.
Není opomíjena ani pedagogická činnost se kterou se v praxi již seznámí.
Během studia studeny připravujeme také na koncertní vystoupení a divadelní představení. Obrovskou přidanou hodnotou studia na Mezinárodní konzervatoři, je spolupráce s divadlem Apollo, kde má student možnost vyzkoušet a uplatnit všechny složky, které se během studia naučí a které bude v praxi nutně potřebovat.
Naše oddělení klasického zpěvu se specializuje i na písňovou tvorbu, jelikož naši pedagogové mají mnoholeté zkušenosti.
Těšíme se na všechny nové studenty, kteří milují zpěv, hudbu a mají touhu stát na pódiích i jevištích a předávat radost lidem.
MgA. Pavlína Senić
Operní pěvkyně PAVLÍNA SENIĆ s jižanskými kořeny, vystudovala Hudební Akademii Múzických Umění v Praze. Během úspěšného studia, získala stipendium a navštívila londýnskou hudební Akademii Guildhall School of Music and Drama. Pro všestrannost umělkyně, tanec, herectví a mluvené slovo, je často obsazována nejen do operních, ale také do operetních rolí. Působila ve Státní opeře Praha, v komorním divadle J.K. Tyla v Plzni, v Severočeském divadle v Ústí nad Labem. Ztvárnila zde mnoho rolí. Hraběnka Marica v operetě Hraběnka Marica E. Kalmána, 1 dáma v opeře Kouzelná flétna W.A. Mozarta, Vévodkyně z Chicaga v operetě Vévodkyně z Chicaga E. Kalmána, Mařenka v opeře Prodaná nevěsta B. Smetany, Diana v operetě Orfeus v Podsvětí J. Offenbacha a dalších… Velmi bohatá je i koncertní činnost Pavlíny Senić do níž patří nejen písňová ale i duchovní tvorba a především spolupráce s komorními tělesy jako jsou Epoque Quartet, Collegium Českých Filharmoniků, Musica Festiva, Jazz Trio Otty Hejnice.. aj. Po vydání vánočního CD "Vánoční dům s Pavlínou Senić" 2013, připravila úspěšné „Vánoční turné“ se souborem Musica Festiva. Úzce spolupracovala s Hudebním festivalem Znojmo, kde po dobu 10ti let měla svůj Gala koncert na zámku v Uherčicích. Pravidelně se věnuje charitativním akcím a vystupuje v projektech České televize, např. Kuře, Kapka naděje, Adventní koncerty. V roce 2007 přijala čestnou funkci patronky Nadačního fondu Kopretina se sídlem ve Vřesovicích u Kyjova, starajícím se o děti a mládež s vrozenými kombinovanými vadami. Je vyhledávanou pěvkyní státních hymen. Největší úspěch slavila při přednesu srbské hymny při příležitosti Fed Cupu 2012. Přímý přenos vysílalo několik zemí světa a sportovní kanál Eurosport. V roce 2016, byla oslovena s nabídkou natočit nové LIVE CD, svých nejoblíbenějších skladeb, které je věnováno "Boromejkám" pro Domov sv. Karla Boromejského v Praze. Natáčení proběhlo ve spolupráci s komorním souborem Musica Festiva. Od roku 2017 se věnuje Pavlína Senić i pedagogické činnosti…V letošním roce byla pozvána jako lektorka na mezinárodní hudební mistrovské kurzy AMEROPA pro sólové nástroje a zpěv. Jejím hlasovým koučem je Miguelangelo Cavalcanti, rakousko-brazilský baryton, sólista Státní opery Praha. Velmi úzce spolupracuje s pořadateli svých projektů na dramaturgii hudebních večerů, které si sama uvádí. V současné době vystupuje s operním triem OPERA DIVAS. Také je častým hostem projektů, agentury Andante Ivy Klusalové. V roce 2020 byla pozvána na prestižní festival v Itálii ve městě Cosenza, kde měla svůj sólový recitál spolu s klavíristou Slávkem Grochovskim. Pavlínu Senić můžete aktuálně vidět na prknech divadla v Ústí nad Labem, v inscenaci Čardášova princezna, která je na repertoáru od roku 2021.

MgA. Hana Jonášová
Je absolventkou HAMU v Praze u prof. Jany Jonášové Již během studia na HAMU v Praze vystupovala pohostinsky ve Státním divadle v Ústi nad Labem a po absolutoriu zde přijala angažmá. Mimo role Despiny v Mozartově opeře Cosi fan tutte, která byla jejím absolventským představením, zde mimo jiné nastudovala role Zuzanky v Mozartově Figarově svatbě, Gildy ve Verdiho Rigolettu a Rosiny v Rossiniho Lazebníku sevillském. Od roku byla 1991 stálým hostem Národního divadla v Praze a od roku 2002 sólistkou Státní opery Praha. V současné době je sólistkou Národního divadla v Praze. Vytvořila role- W.A.Mozarta (Kouzelná flétna -1.dáma , Cosi fan tutte –Fiordiligi a Despina , Figarova svatba – Zuzanka, Don Giovanní – Elvira), k dalším rolím patří především Rosina v Rossiniho Lazebníku sevillském, Gilda ve Verdiho Rigolettu, ale i titulní role v opeře J.Joplina Treemonisha, nebo Sára v Mertově opeře La Roulette. V roce1999 natočila pro Supraphon a ČT roli Eleonory v opeře B.Martinů –Slzy nože, pod taktovkou J.Bělohlavka a v režii J.Nekvasila. Tato inscenace získala 2.cenu na festivalu Zlatá Praha. Mimo divadelní činnost se věnuje i činnosti koncertní – písňové i oratorní tvorbě. Vystupuje s předními našimi i zahraničními orchestry a komorními tělesy/ FOK, PFK, Virtuosi Pragenses, Státní filharmonie Brno, Královský orchestr Liverpool aj./. Spolupracuje s Českou televizí a rozhlasem. Často hostuje v zahraničí (Polsko, Finsko, Dánsko, Belgie, Lucembursko, Německo, Rakousko, Anglie, Japonsko, Hong Kong aj).

MgA. Tachira Menaždina
1970-1975 Moskevské muzikální učiliště Ippolitova-Ivanova, ocor sólový zpěv - absolvovala s maturitou 1975-1980 Moskevská státní konzervatoř P.I.Čajkovského (vysoká škola) - ukončila obor sólový zpěv pod vedením světoznámé pěvkyně a pedagoga Jeleny Obrazcové. Pracovní zkušenosti 1980-1982 Pedagog katedry komorního ansámblu Moskevské státní konzervatoře P.I.Čajkovského, Pedagog sólového zpěvu Moskevského muzikálního učiliště Ippolitova -Ivanova 1982-1988 Sólistka Kyrgyzské Státní opery v Biškeku 1988-1992 Sólistka Velkého divadla v Moskvě,Sólistka Moskevského Hudebního divadla 1992-2003 Sólistka Státní opery Praha,Sólistka Národního divadla Brno, Sólistka divadla Bratislava od.r.2001 Pedagog sólového zpěvu Plzeňské Státní konzervatoře 2007-2009 Organizace a účast na pravidelných koncertech z celku "Masterclass" v Křišťálovém sálu Ruského Centra vědy a kultůry při Ambasádě Ruské federace v Praze a Sálu Boženy Němcové (Strahovský klášter), za účasti pedagogů a studentů AMU, Pražské a Plzeňské konzervatoře a Gymnázia Jana Nerudy.

MgA. Martin Matoušek
V roce 1991 přestoupil z Vojenské hudební školy, kde studoval klarinet, klavír a saxofon, na Státní konzervatoři v Praze na obor zpěv (prof. A. Hampel). V tomto oboru pokračuje od roku 1996 na Hudební fakultě AMU u profesora Miloslava Podskalského. Stal se laureátem Mezinárodní pěvecké soutěže v Trnavě a soutěžní přehlídky českých konzervatoří. Nahrává pro Český rozhlas, koncertuje s našimi předními orchestry. Během studií na konzervatoři a na AMU již účinkoval v řadě operních představení, např. titulní roli v opeře Giacoma Pucciniho - Gianni Schicchi, Figara v Mozartově Figarově svatbě, Sykoše ve Veselohře na mostě a Loupežníka v Hlasu lesa (B.Martinů), Rytíře v Lancelotovi (L. Fišer), Gunara v Helze (Z. Fibich) a březnu 2002 pak roli Ďábla ve Hrách o Marii (B. Martinů), kterou ukončil studium na AMU. V roce 1997 debutoval v divadle J. K. Tyla v Plzni v roli Aenea v Purcellově opeře „Dido a Aeneas“. Od té doby již zde ztvárnil řadu rolí a je stálým hostem této scény. Po dobu pěti let zpíval na operním festivalu na letní scéně Lichtenštejnského paláce v Praze. V roce 2001 nastoupil do angažmá a stal se sólistou opery Městského divadla v Ústí nad Labem. V stejném roce začal pravidelně hostovat i ve Státní opeře v Praze. V létě 2003 hostoval na operním festivalu „OPERA OPEN AIR“ v rakouském Garsu am Kamp. Za tu dobu se představil v mnoha rolích, např. Markýz a Baron v opeře La Traviata (G. Verdi), Masetta v opeře Don Giovanni (W. A. Mozart), Fiorilla a Bartola v opeře Lazebník sevillský (G. Rossini), Marulla v opeře Rigoletto (G. Verdi), Moralese a Dancaira v opeře Carmen (G. Biset), Schaunarda v opeře La Bohéme (G. Puccini), Brétignyho v opeře Manon (Ch. Massenet). V divadle Archa zpívá a hraje titulní roli misionáře Karla Slavíčka ve velmi úspěšné a populární inscenaci, která vznikla podle knihy „Dopisy z Číny“ (Marné tázání nebes) v režijním nastudování J. A. Pitinského. Působí i v experimentálních projektech, natočil a premiéroval řadu skladeb a oper domácích i zahraničních soudobých autorů. Věnuje se též koncertní činnosti doma a v zahraničí, např. Německu, Belgii, Anglii, Francii, Švýcarsku a Japonsku.

MgA. Marina Vyskvorkina
Marina Vyskvorkina je vynikající, světově uznávanou sopranistkou
ukrajinskeho původu. V domovské scéně Národního divadla ztvárňila ve Verdiho
opeře Simon Boccanegra roli Amelii, v La Traviata Violettu a v Rigolleto Gildu.
Trojici krásných rolí doplňuje Musseta v Pucciniho La Bohème. Od roku 2012
spolupracuje s divadelní a uměleckou společností Studio DVA na představení
Kryštofa Marka Vánoční koleda, které se dočká reprízy i koncem letošního roku.
K představení Marina Vyskvorkina spolu s ostatními umělci natočila CD. A právě
soudobý skladatel Kryštof Marek pro Marinu napsal Cyklus 12 symfonických písní,
který v letošním roce představila ve světové premiéře v Praze a při dvou reprízách
v Karlových Varech. Spojila se v projektu IN TRIO s vynikajícími umělkyněmi –
Gabrielou Demeterovou (housle, viola) a Sárou Bukovskou (klavír).
Marina Vyskvorkina v roce 1998 absolvovala Národní akademii hudby
v Oděse a ještě při studiích se stala absolutní vítězkou 32. ročníku Mezinárodní
pěvecké soutěže Antonína Dvořáka v Karlových Varech. České publikum si ji
ihned oblíbilo a získala zde exkluzivní zastoupení. Následovala řada úspěšných
koncertů: Zahajovací koncert Mezinárodního hudebního festivalu Český Krumlov,
pražský koncert se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu pod vedením
Jamese De Preista (C. Orff – Carmina Burana), Mezinárodní hudební festival
Pražský podzim (J. S. Bach – Magnificant; A. Bruckner – Te Deum; V. Bellini, Ch.
Gounod a P. I. Čajkovskij). Zároveň hostovala ve Státní opeře v Oděse (G. Verdi –
La Traviata/ Violetta; Rigoletto/ Gilda) a ve Státní opeře Praha (G. Verdi – Rigoletto/
Gilda).

MgA. Alena Tichá
Zpěv vystudovala na konzervatoři v Pardubicích /abs. u prof. Jarmily Chaloupkové/ a dále na AMU
v Praze u prof. Naděždy Kniplové.
Studium zpěvu ukončila rolí Sandriny v Mozartově opeře Zahradnice z lásky a absolventským
koncertem.
Během svého koncertního působení zpívala s mnoha soubory a interprety, s Virtuosi di Praga,
Collegiem Musica Sacra, Atlantis Collegiem, Vivaldi kvintetem, Musicou per Tibia a dalšími..., s
varhaníky Vladimírem Roubalem, Zuzanou Němečkovou, Radkou Zdvihalovou aj...
Na počátku své hudební působnosti se věnovala zejména hudbě barokní, jako sólistka barokní
hudby vystupovala zejména v Německu, Lucembursku a Francii.
Koncertně zpívala po mnoho let tvorbu operní, slavné operní árie a duety, kde zpívala např. obě
Královny noci, Gildu aj..., věnovala se operetě a muzikálu. V letech 2002 až 2014 - zpěvačka
metalové formace Dysgrypnia, kde se podílela i autorsky některými texty i hudbou. K autorské
tvorbě ji též zajímá literatura, umělecký přednes a melodrama.
V současné době stále působí jako koncertní pěvkyně a zpěvačka, zároveň se věnuje novým
adeptům zpěvu a hudby jako pedagog.

Světlana Melnikova
Korepetice
Narodila jsem se v Kazachstánu. Bydlela a žila jsem v Astaně a v letech 1975 až 1979 jsem absolvovala na konzervatoři v Petropavlovsku ( Kazachstán ) fakultu hry na klavír, kde jsem získala titul koncertní mistr a učitel hry na klavír. Náplní výuky byla hra na klavír, znalost čtení sborových partitur ( praktická dovednost ) a teorie.
V letech 1980 až 2013 jsem pracovala na Vysoké hudební škole v Astaně a při tom jsem vypomáhala klavírním doprovodem studentům studujícím na katedře housle, kontrabas, flétnu, hoboj a dombru, či sólový, nebo sborový zpěv a doprovázela je při různých mezinárodních soutěžích.
Souběžně jsem pracovala od roku 2000 do roku 2013 jako koncertní mistr s Národním divadlem opery a baletu v Astaně. Zde byla mou hlavní pracovní náplní hra na klavír při doprovodu operních zpěváků při studiu jejich operních rolí nebo při jejich veřejných vystoupeních. Převážně jsem hrála klavírní výtahy z oper a spolupracovala s různými dirigenty.
V roce 2013 jsem se přestěhovala do Prahy v České Republice a v roce 2015 jsem začala pracovat na Mezinárodní konzervatoři v Praze. V té době, již od roku 2013 jsem doprovázela na koncertech v Praze začínající zpěváky, i ty, kteří již měli stálé angažmá v Národním divadle, kromě těchto doprovodů jsem na těchto koncertech měla zařazena i svoje sólová vystoupení.

MgA. Jana Ryklová
Po absolutoriu na operním oddělení Pražské konzervatoře, jsem pokračovala ve studio na pražské HAMU ve třídě doc. Jany Jonášové. Již při studiu jsem vystupovala v představeních školní produkce v rolích Mozartovy Zuzanky, Pucciniho Lauretty, Verdiho Gildy i Smetanovy Esmeraldy.
Další mé působení bylo převážně v Německu ( 2004-2018).
Byla jsem sólistkou několika sborů v Severním Porýní pod vedením významného dirigenta FDB Bernda Radocha a za doprovodu Bonnské filharmonie. Koncerty se konaly zejména v Köln, Bonn, Frankfurkt, Troisdorf a okolí. Byla jsem angažovaná v projektu ,, Imagine Amadeus”, kde jsem se představila take v roli Královny noci.
Další moje zahraniční činnost byla ve Švýcarsku, Rakousku, Itálii, Francii, Španělsku a Slovinsku. Zde jsem měla své sólové koncerty nebo jsem byla sólistkou různých hudebních těles.
Ve svém repertoáru mám operní, operetní, duchovní, chrámovou i novodobou vokální tvorbu. Vystoupila jsem na hudebních festivalech Pražské jaro, Pražský podzim, na festivalech Antonína Dvořáka a Thurn-Taxis. Jsem organizátorkou festivalu Foersterovy Osenice, zpívám ve Svatovítské katedrále pod vedením dómského varhaníka Josefa Kšici se zdejším orchestrem. Spolupracovala s několika orchestry, např. s Filharmonií Hradec Králové,
V současné době spolupracuji na projektu Trio di Praga s houslistou Alexandrem Shonertem a klavíristkou Marinou Kantor.
25.9. 2020 v rámci Trio di Praga vystoupím mj. na prestižním festivale Antonína Dvořáka v Karlových Varech.
Dále jsem udělala konkurz do spolupráce projektu Pražské filharmonie s Berlínskou Filharmonií.
Připravuji projekt Viva Italia pro Česko i zahraničí.
Vedle své koncertní činnosti se věnuji pedagogice. Učím jak soukromé žáky, tak i na hudební škole. Sama nadále pokračuji v
hodinách zpěvu u sólistky národního divadla Lenky Šmídové.

Věra Herajtová
Režisérka, autorka, textařka se narodila v Karlových Varech. Začínala jako tanečnice. Během svého angažmá v ND v Brně vystudovala operní zpěv na brněnské konzervatoři a věnovala se studiu choreografie u Pavla Šmoka na HAMU. Přestože se od devadesátých let 20. století pracovně orientuje převážně na činohru, můžeme v jejích režiích hudební i tanečně-choreografickou zkušenost vystopovat. Důraz na herce, velká péče věnovaná stylizaci pohybu na jevišti a důležitost hudební stránky inscenace dokonce její režie charakterizují. V centru nestojí jen text, ale celý jevištní obraz. V tom možná můžeme spatřovat vliv nonverbálního tance. Jméno Věry Herajtové ještě jako choreografky je spjaté s jednou z prvních porevolučních velkých muzikálových produkcí Les Misérables (Divadlo na Vinohradech, 1992). Pak už spíše jako divadelní režisérka a umělecká šéfka měla možnost formovat tvář Městského divadla Zlín (1992-1999) a Západočeského divadla v Chebu (2001-2005). Sází na poctivou hereckou práci, příběhy a silná témata. Jako hostující režisérka zanechala svoji stopu v českých i moravských divadlech, rozruch vzbudila inscenace Williamsovy hry Tramvaj do stanice Touha v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě. (citace: Vladimír Just / Literární noviny) ... Williams, který mě doslova nadchl a budu z něj ve svých divadelních sloupcích v těchto novinách ještě hodně dlouho těžit, byla Tramvaj do stanice Touha v NDM v režii Věry Herajtové. Přepis do současnosti se i tentokrát konal ve smyslu větší krutosti klíčových postav: Fišarův Stanley je dokonalým koncentrátem všech pocitů, předsudků a fóbií „většinové společnosti“ vůči jakémukoli druhu jinakosti, z něhož roste xenofóbie a rasismus. Podnětem jsou však často docela nevinné, přirozené a „zdravé“ reakce organismu, který se brání proniknutí cizího živlu do svého hodnotového teritoria. Zvláště když ten živel je tak nesnesitelně afektovaný. Doslova: strojený a předstírající něco jiného, než čím (kým) je. A opět: neznám dokonalejší koncentrát takové jinakosti, než je Williamsova Blanche Dubois. V Ostravě ji však hraje, a to je hlavní posun představení oproti předloze – posun po mém soudu zcela po duchu, byť nikoli po liteře hry -, vycpaný herec s parukou, Milan Kačmarčík… Ostravská Blanche Dubois je tedy travestit – to je vražedné Blanchino tajemství, které bez jediné textové změny ( ! ) sdělí Stanley nápadníkovi Mitchovi (tuto křehčí, nesmělou variantu koncentrovaných většinových pocitů hraje znamenitě Tomáš Jirman). Posun je tak dalekosáhlý (a zároveň riskantní), že si zasluhuje, stejně jako další podněty z Ostravaru, samostatnou úvahu v jednom z příštích sloupků. Zatím jen závěrem tolik: Kačmarčíkova Blanche, to je výkon, jaký jsem na českém divadle neviděl snad celá desetiletí. Ani stopa po „homosexuální“ šarži, po koketérii s publikem. Tragikomedie „jinakosti“, masky a podstaty, pozérství a citu zůstává zachována až do konce představení, kdy jsem po dlouhé době intenzivně pocítil to, co Aristoteles nazývá katarzí. Věra Herajtová má na svém tvůrčím kontě více než stovku divadelních inscenací. Mnohé z nich (např.: Krvavou svatbu, Probouzení, Rút, Júdit, Zkrocení zlé ženy, Obchodníka s deštěm, Vzdálené ostrovy, Věc Makropulos, Zločin a trest, Dona Juana a Fausta, Tramvaj do stanice Touha a další) prezentovala na přehlídkách (např.: ve Zlíně, v Ostravě, Hradci Králové a Praze), kam byla se svými inscenacemi pozvaná. Kromě zásadních režijně-dramaturgických úprav divadelních textů a dramatizací píše divadelní hry převážně ve verších (např.: Médeia – Nadána přízní Bohů). Napsala několik původních muzikálů pro děti i dospělé (O princezně a hrášku, O třech přadlenách, Vánoční koleda, Straka v říši entropie, Joj, Mama Roma!) Většinou spolupracuje s hudebním skladatelem Tomášem Alferim. Píše písňové texty. Naposledy (r. 2022) přebásnila do češtiny deset šansonů Édith Piaf. Sdělení příběhu, hudba, fantazie, rytmus slova i pohybu jsou pro její tvorbu zásadní symbiózou. Věnuje se také pedagogické činnosti. Učila ve Zlínské soukromé vyšší odborné škole umění pohybovou výchovu a herectví. Rovněž v Praze vyučovala herectví ve Vyšší odborné škole herecké. Od roku 2017 vyučuje dramatiku, umělecký přednes a tvůrčí psaní v ZUŠ Ilji Hurníka v Praze. Mezi herci je známá svou precizní přípravou, lidským přístupem a smysluplnou prací, která bývá přesně zacílená a přesto, nebo právě proto, dopřává hercům prostor ke svobodné a vzájemné tvorbě. Při práci se studenty (stejně tak s herci) se snaží, aby se rozvíjeli individuálně. Je pro ni podstatné neustále se v životě učit nové věci, být „na příjmu“. Neumí stát na místě, mlžit a žít z podstaty. K životu potřebuje neustále proudící čerstvý vzduch.

Bc. Marcela Melková Dis.
Po absolvovánı́Střednı́pedagogické školy v Kroměřı́ži
vystudovala sólový zpěv na Státnı́konzervatoři v Praze u paní profesorky Antonie Denygrové,
vynikající sopranistky a sólistky Národního divadla v Praze.
Po absolutoriu na pražské konzervatoři stála u založení Základní umělecké školy ve Velkých
Bílovicích na jižní Moravě a stala se její první ředitelkou. Tato škola dnes čítá již cca 250 žáků,
sbírá úspěchy na národních uměleckých soutěžích a dnes již mnozí její absolventi studují na
konzervatořích.
Na počátku svojí pěvecké kariéry byla Marcela Melková krátce členkou sboru Státnı́opery Praha,
kde sbírala profesionální zkušenosti a již v této době se věnovala sólovým projektům.
V roce 1998 se stala členkou prestižního profesionálního vokálního tělesa Pražský filharmonický
sbor, který se řadí k nejlepším volálním tělesům na světě.
Jako jeho členka měla tak příležitost spolupracovat s nejlepšími orchestry a špičkovými
dirigenty, jako např. se Simonem Rattlem, Semjonem Byčkovem, Zubinem Mehtou, či Jakubem
Hrůšou, s Berlínskou filharmonií, Izraelskou filharmonií a samozřejmě s Českou filharmonií.
Kromě spolupráce s PFS se intenzivně věnovala též sólové pěvecké dráze, a to převážně
koncertnı́činnosti a oratornı́hudbě, které se věnuje dodnes.
Jako sólistka Marcela Melková zpívala za doprovodu orchestrů jak
v Cbeské republice, tak v Evropě, např. v Německu, Francii a Itálii, intenzivně spolupracovala
například s vynikajícím souborem barokní hudby Pražštı́madrigalisté, se Symfonickým
orchestrem hl. m. Prahy (FOK), Pražskou komornı́filharmoniı́(PKF),
Cbeským národnı́m symfonickým orchestrem
či s Deutsches Symphonie orchester Berlin.
Jako mezzosopranistka se též účastnila významných hudebních festivalů, např. Pražské jaro,
Dvořákova Praha nebo Smetanova Litomyšl a na festivalech barokní hudby v Itálii.
V roce 1998 se stala finalistkou prestižnı́světové soutěže BELVEDERE ve Vı́dni.
V roce 2001 jako sólistka Pražského filharmonického sboru nahrála altový part díla Sergeje
Rachmaninova Zpěvy všenočního bdění (Vespers), op. 37., která byla oceněna prestižní hudební
cenou pro klasickou hudbu v Londýně.
V roce 2002 vystupovala v Berlı́nskéfilhamonii s s Beethovenovou Symfoniı́č. 9.
V roce 2007 přijala Marcela Melková pozvání Generálního konzulátu České republiky a
koncertovala v kanadském Torontu. Spolu s dalšími sólisty uvedla skladby českých i světových
hudebních skladatelů.
V letech 2016–2020 se stala zastupitelkou Středočeského kraje a předsedkyní Výboru pro
kulturu. V roce 2017 pak byla zvolena do Poslanecké sněmovny PČR, kde jako poslankyně a
místopředsedkyně Výboru pro kulturu působila do r. 2021 a dodnes je zde aktivní jako
poradkyně pro kulturu.
V roce 2022 dokončila bakalářské studium na filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně
obor Hudební věda a v současnosti dokončuje navazující magisterské studium tamtéž,
V současné době je členkou Výboru pro kulturu, památkovou péči, výstavnictví a podporu
cestovního ruchu Magistrátu hl. města Prahy, věnuje se koncertování a soukromě vyučuje sólový
zpěv.

MgA. Šárka Janíková
Korepetice
Šárka Janíková vystudovala Konzervatoř Brno pod vedením Mgr. art. Pavly Reiffersové, ArtD., poté pokračovala ve studiu na AMU v Praze ve třídě doc. Borise Krajného. Akademii zakončila provedením klavírního koncertu S. Prokofjeva č. 3 C dur, pod taktovkou Tomáše Stančeka. V současné době působí jako korepetitorka na ZUŠ I. Hurníka a na Mezinárodní konzervatoři Praha na oddělení klasického zpěvu a oddělení smyčcových nástrojů. Občasně spolupracuje se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, v rámci festivalu Pražské jaro vystoupila s Českou filharmonií při provedení Symfonie č. 4. Ch. Ivese pod taktovkou D. Robertsona. Během studií se zúčastnila několika mezinárodních hudebních festivalů ve Francii, Velké Británii či Belgii. Mezi její hlavní zaměření patří komorní hudba a interpretace soudobé hudby.

MgA. Augustin Kužela
Korepetice
Šárka Janíková vystudovala Konzervatoř Brno pod vedením Mgr. art. Pavly Reiffersové, ArtD., poté pokračovala ve studiu na AMU v Praze ve třídě doc. Borise Krajného. Akademii zakončila provedením klavírního koncertu S. Prokofjeva č. 3 C dur, pod taktovkou Tomáše Stančeka. V současné době působí jako korepetitorka na ZUŠ I. Hurníka a na Mezinárodní konzervatoři Praha na oddělení klasického zpěvu a oddělení smyčcových nástrojů. Občasně spolupracuje se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, v rámci festivalu Pražské jaro vystoupila s Českou filharmonií při provedení Symfonie č. 4. Ch. Ivese pod taktovkou D. Robertsona. Během studií se zúčastnila několika mezinárodních hudebních festivalů ve Francii, Velké Británii či Belgii. Mezi její hlavní zaměření patří komorní hudba a interpretace soudobé hudby.