ODDĚLENÍ VŠEOBECNÉ A ODBORNÉ TEORIE
Mgr. et Bc. Jan Rezek, DiS.
SUPERVIZOR ODDĚLENÍ
Vladimír Roubal
Varhany studoval na Konzervatoři v plzni u prof. Jitky Chaloupkové a v Praze u prof. Jana Hory,
improvizaci u prof. Jaroslava Vodrážky.
V letech 1980-1985 působil jako varhaník katedrály sv. Bartoloměje v Plzni, v letech 1985-1990 jako
varhaník a kapelník baziliky sv. Markéty při benediktinském arciopatství v Praze-Břevnově.
Od roku 1990 působí jako ředitel chrámové hudby Královské kanonie premonstrátů v Praze na Strahově.
Zde založil chrámový sbor Collegium Strahoviense.
Vyniká svojí schopností improvizace, je držitelem dvou prvních cen na improvizačních soutěžích (1982, 1988).
Koncertoval v České republice, Německu, Rakousku, Maďarsku, Holandsku, Itálii, Španělsku, Francii, Polsku,
Rumunsku, Moldavii, USA a Japonsku.
Natočil řadu CD, zkomponoval hudbu k několika filmům, spolupracuje
s Českých rozhlasem i s rozhlasem v dalších zemích – Německu, Nizozemí a Japonsku
– při nahrávání snímků historických varhan.
V roce 2007 hrál ve strahovské bazilice pro první dámu Spojených států amerických
paní Lauru Bushovou v době oficiální návštěvy prezidenta Spojených států v Praze.
Vedoucí oddělení:
Mgr. et Bc. Jan Rezek, DiS.
ODDĚLENí ODBORNÉ TEORIE
Tajemník oddělení
Mgr. Pavel Petráněk
Oddělení všeobecné teorie zajišťuje studentům Mezinárodní pražské konzervatoře kvalitní vzdělání na poli povinných středoškolských předmětů, jako je např. český jazyk, cizí jazyk, dějepis, občanská nauka, informatika apod., z nichž některé jsou součástí závěrečné maturitní zkoušky. Maturitní ročníky se proto intenzivně připravují ke zkouškám, které potom z velké části úspěšně skládají.
Oddělení odborné teorie, sestávající se z kvalifikovaných pedagogů, vyučuje odbornou teorii v rámci šestiletého studia všechny studenty denního studia. Ačkoliv výuka probíhá formou hromadných přednášek a cvičení, uplatňujeme rovněž individuální přístup ke každému studentovi. Výkladová část výuky je pravidelně doplňována exkurzemi a výstavami. Pedagogové připravují studenty k maturitním a absolventským zkouškám, a v rámci přijímacích zkoušek se podílí na přípravných kurzech hudební teorie, nezbytné pro úspěšné vykonání talentových zkoušek.
Na Mezinárodní konzervatoři Praha nevnímáme hudební teorii jako suché poučky a protivná pravidla. Společně nacházíme souvislosti a zákonitosti hudební řeči i prostředí, ve které se touto řečí hovoří. Snažíme se ukázat, že i na šedivé teorii mohou kvést zelené lístky poznání…
Mgr. et Bc. Jan Rezek, DiS.
vedoucí oddělení
pedagog na gymnáziích v Praze a v Karlových Varech, dirigent různých orchestrů, sbormistr Karlovarského pěveckého sboru a Svatojakubského sboru v Praze, absolutorium na Pražské konzervatoři (violoncello), na Konzervatoři Jana Ježka (dirigování) a na pedagogické fakultě UK (sbormistrovství a HV), pravidelná koncertní činnost,
MgA. Markéta Mazourová, Ph.D.
Cesta Markéty Mazourové (bicí nástroje) na Hudební fakultu AMU v Praze vedla přes Akademické gymnázium a Konzervatoř v Praze. Na ní vystudovala několik oborů. Nejdříve to byl klavír u profesora Michala Rezka, potom skladba populární hudby u profesorů Angelo Michajlova a Petra Maláska a nakonec bicí nástroje u profesorů Václava Mazáčka a Milana Adamce. V roce 2006 dokončila pražskou HAMU, kde jejími učiteli byli Doc. Vladimír Vlasák a MgA. Tomáš Ondrůšek.
Markéta Mazourová vystupuje jako sólistka na bicí nástroje. Zúčastnila se několika soutěží na bicí nástroje, z nichž si odnesla ceny (vítězství v soutěži YMFE v roce 2001, v témže roce 2. místo v Soutěži konzervatoří České a Slovenské republiky). Vedle sólistické činnosti spolupracuje s řadou orchestrů a souborů, hostovala např. v Komorní filharmonii Pardubice, Agonu, Symfonickém orchestru hl. m. Prahy FOK, Komorním orchestru Berg, Komorním orchestru Dvořákova kraje a Pražské komorní filharmonii, hrála se Saxofonovým kvartetem Bohemia aj.
Zůstala věrná i skladatelské činnosti. Za její největší úspěch lze považovat 1. místo v mezinárodní soutěži Song Expo Benelux International Song and Culture Festival 2000. Stejné ocenění získala i v roce 2002 a 2004. Dalším výrazným úspěchem bylo 3. místo na XI. mezinárodním POPFESTu 2002 v Bulharsku. Její písně se hrály na řadě mezinárodních hudebních festivalů, např. v Egyptě, Rumunsku a na Maltě. Z domácích skladatelských úspěchů lze uvést 2. a 3. místo v soutěži Evropská databanka Zlíntalent 2001, 1. místo v téže soutěži v roce 2003, dále pak 3. místo ve skladatelské soutěži Dětská nota 2000 a Cena diváka v roce 2001, Zlíntalent 2004 – Cena diváků, Dětská nota 2004 – 2. místo a Dětská nota 2005 – 1., 2. místo a Cena diváků. Napsala asi sto písní, včetně textů. Některé vyšly na nosičích hudebních nakladatelství BM Music, Popron a Universal. Kromě písní píše i instrumentální skladby, především pro bicí nástroje, komorní hudbu a melodramy. Je také autorkou scénické hudby: M. Kundera – Jakub a jeho pán, M.Gilbert – Hilda a pohádka Čarodějný bál.
Mgr. Pavel Petráněk
Narozen 1977. V letech 1996–2001 studoval hudební vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V letech 2000–2002 působil jako dramaturg Státní opery Praha, 2002–2007 jako vedoucí dramaturg Opery Národního divadla v Praze, 2007–2008 v Knihovně Václava Havla, paralelně v letech 2007–2011 v dokumentačním centru Státní opery Praha, 2008–2011 jako dramaturg České filharmonie, 2011 dramaturg Státní opery Praha, 2012–2013 šéfdramaturg – vedoucí kreativního oddělení Opery Národního divadla, 2013–2014 dramaturg opery Národního divadla Brno. Od roku 2013 je dramaturgem spolku opera povera a redaktorem v Symfonickém orchestru hl. m. Prahy FOK. V letech 1999–2013 spolupracoval jako redaktor s Mezinárodním operním festivalem Smetanova Litomyšl, v letech 2010–2011 s Mezinárodním hudebním festivalem Dvořákova Praha a v letech 2011–2013 s Českou filharmonií. Ve Státní opeře Praha inicioval vydání a působil jako editor publikací Richard Wagner: Opera a drama; Richard Wagner: Prsten Nibelungův; Dorota Gremlicová: Taneční umění na scénách Nového německého divadla v Praze (1888–1938), byl redaktorem knih Tomáše Vrbky Státní opera Praha – Historie divadla v obrazech a datech. Opera 1888–2002 a Státní opera Praha – Historie divadla v obrazech a datech. Opereta & balet 1888–2008. Jako editor řídil Knihovnu opery Národního divadla (vydáno 10 svazků), kde vyšla jeho publikace Operní tvorba Rudolfa Karla, jako spoluautor se podílel na publikacích Richard Wagner a česká kultura; Daniel Dvořák & Jiří Nekvasil a jejich divadlo; Ladislav Štros – Má cesta operou. V edici Knihovny opery ND dále vydal sborník Hudební divadlo jako výzva. Interdisciplinární studie (ed. Helena Spurná), inicioval české vydání Wagnerových textů týkajících se jeho tetralogie: Richard Wagner a Prsten Nibelungův. Jako pravidelný spolupracovník Institutu umění – Divadelního ústavu je autorem hesel a redaktorem České divadelní encyklopedie – Hudební divadlo 19. století, autorem hesel o hudbě pro Velkou všeobecnou encyklopedii Diderot. Spolupracoval na knize J. Ludvové Až k hořkému konci. Pražské německé divadlo 1845–1945 a na knize A. Jakubcové Starší divadlo v českých zemích do konce 18. století. Podílel se na publikování repertoáru Stavovského divadla 1815–1826, v současné době spolupracuje v rámci Programu na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje národní a kulturní identity na identifikaci historického repertoáru Stavovského divadla. Pravidelně spolupracoval s Českým rozhlasem – v rámci cyklu Slovo o hudbě připravil devítidílný seriál o českých neznámých skladatelích 19. století Co Čech, to muzikant, seriál o neoperních dílech operních skladatelů, pořady v cyklu Euphonia – Česká hudba světu. Publikoval v katalozích Mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro, v hudebních časopisech (Hudební rozhledy, Harmonie, Hudobný život, ad.) a v Österreichisches Biographisches Lexikon 1815–1950 Sestavil Soupis operního repertoáru v Čechách 1623–2003 a Přehled skladatelů, oper, libretistů a literárních předloh v české opeře 1687–2006 (rukopisy v Knihovně Divadelního ústavu v Praze). Absolvoval stáž v rámci projektu Leonardo da Vinci v oddělení dramaturgie v Théâtre Royal de la Monnaie v Bruselu.
MgA. Jaroslav Pelikán
Jaroslav Pelikán (*1970) byl od dětství členem Kühnova dětského sboru, kde získal vztah k hudbě. Na Pražské konzervatoři studoval hru na flétnu (u Jana Riedlbaucha) a skladbu (u Jindřicha Felda). Ve studiu dále pokračoval na pražské AMU (hra na flétnu u Františka Čecha a Jiřího Válka, skladba u Václava Riedlbaucha a Juraje Filase). V letech 1992-93 působil jako hudebník ve svobodném povolání v Brazílii, kde na východním pobřeží ve městě Belém vyučoval na konzervatoři a hrál v dechovém kvintetu a v "Orquestra da Camera do Para". Od roku 1996 je prvním flétnistou orchestru pražského Národního divadla. Jako sólista vystupuje s řadou orchestrů, např. s Orchestrem Národního divadla, PKF – Prague Philharmonia, Komorní filharmonií Pardubice, Severočeskou filharmonií Teplice, Karlovarským symfonickým orchestrem, Talichovým komorním orchestrem, Pražským barokním orchestr, Komorní filharmonií L´Armonia Terrena, Martinů strings a s brazilským Orquestra da camera do Pará. V sólové hře se představil v Japonsku, Brazílii, Německu, Maďarsku, Francii, Itálii, Švýcarsku, Belgii, Rakousku, Slovensku aj. Doma je členem několika komorních souborů, např. DUO Jers s kytaristou Jaroslavem Novákem, dechový kvintet In uno Spirito a Dechové kvinteto Národního divadla. Jako sólista a komorní hráč se úspěšně zúčastnil několika interpretačních soutěží, např. Baden u Vídně 1991, Young Prague 1994, Mercury – Prix Vídeň 1996 a další. Účastní se na mnoha nahrávání, například CD Dua Jers " Mlčenlivé příběhy“. V roce 2007 byl jako pedagog pozván na mistrovské kurzy pořádané federální univerzitou v Brazílii. V současné době hraje na dřevěnou flétnu německé značky Anton Braun. Jako skladatel se věnuje tvorbě vokálně – instrumentální, symfonické, koncertantní i komorní. V koncertantní a komorní tvorbě převažují skladby se zastoupením převážně dechových nástrojů. Je vyhledávaným autorem interpretační soutěže festivalu Pražské jaro, pro kterou zkomponoval díla Concertino pro fagot a orchestr (2002, Bärenreiter Edition), Sonatina pro hoboj a klavír (2007, Bärenreiter Edition) a Introdukce a téma s variacemi pro flétnu a klavír (2018, Český rozhlas). Z Pelikánovy duchovní tvorby je třeba zmínit např. Stabat Mater, Missu „de Belem“ (2008) nebo Confessiones, kantátu na text sv. Augustina pro sbor se sóly a komorní orchestr (2017). Jaroslav Pelikán stál v roce 2018 u zrodu Festivalu Jakuba Jana Ryby a z jeho iniciativy byly v jeho rámci realizovány dva ročníky konferencí (2018, 2019), ze kterých se vykrystalizovala skladatelská soutěž Jakuba Jana Ryby.
Jiří Trtík, M. Mus.
Jiří Trtík (pronounced Yearshee Turteek) is a Czech composer, conductor, and educator.
Jiří has received a number of commissions and performances from world-class performers and ensembles, such as members of the Metropolitan Opera’s Lindemann Young Artist Development Program, Columbus Symphony Orchestra, Grammy Award-winning Cleveland Chamber Symphony, Kühn Mixed Choir, the principal cellist of The Cleveland Orchestra Mark Kosower, and the associate principal bassoonist of The Cleveland Orchestra Barrick Stees. His works have been performed in the Czech Republic, Slovakia, Germany, Latvia, United States, and Japan.
In 2020, Jiří has composed music for the movie Wolves on Borders (Martin Páv), which was premiered at the documentary movie festival Vision du Reel in Switzerland. Other movies that Jiří has scored are The Hunch (Nina Mikesková), Zelená Vdova (Luboš Kučera), Jdi dál (Martin Páv). He has participated in a several international masterclasses (Vocal Espoo 2014 in Finland, International Composition Masterclass in Latvia in 2014).
As a conductor, he has conducted performances of Mozart’s Requiem, B. Martinů’s Opening of the Wells, as well as he premiered choral works by several young Czech composers.
Jiří studied philosophy at the Charles University. He writes a blog about music and organizes benefit concerts.
Jiří Trtík is a recipient of 2nd prize (1st was not given) and Special Prize for The Best Czech Composition at the International Composition Competition Generace 2019 at the Janáček International Music Festival in Ostrava. He also received first-prize at the Cleveland Composers Guild Fifth Annual Collegiate Composition Competition 2018, and won the WCSMS 2018 Promising Young Composers Competition. In 2018, Jiří Trtík was honored to receive the 2018 Donald Erb Prize in Composition.
Jiří has earned his Master of Music at the Cleveland Institute of Music. He has also studied composition and conducting at the Prague Conservatory.
MgA. Jiřina Marešová, Ph.D.
Ing. Michael Pinkas, DiS.
Ing. Michael Pinkas, DiS. je skladatel a hudební teoretik, člen Společnosti českých skladatelů a německé Společnosti pro hudební teorii (Gesellschaft für Musiktheorie). Studoval skladbu na Konzervatoři Teplice (prof. Václav Bůžek), dirigování na Konzervatoři Pardubice (prof. Jan Svejkovský) a obor Kompozice a hudební teorie na Universität für Musik und darstellende Kunst Wien (prof. Martin Lichtfuss, prof. Gesine Schröder).
Jeho skladatelská tvorba zahrnuje skladby vokálně-instrumentální i elektroakustické, hlavním těžištěm jeho hudebně teoretické práce je analýza metod rekompozice, analýza vztahu mezi notovým zápisem a interpretací soudobé hudby a klasifikace učebnic harmonie v evropském kontextu
Larissa Sakvina, Dis.
Narozena v Kazachstánu.
Vystudovala na Konzervatoři v Kazachstanu sbormistrovství.
Během studií se aktivně věnovala hudbě.
Byla členkou církevního a komorního pěveckého sboru. Zároveň zpívala ve skupině „Inzhu“.
Při studiích soukromě vyučovala zpěv, intonaci a vedla dětský a dospělý pěvecký sbor.
V současné době studuje Pražskou Konzervatoř, obor dirigování. Pravidelně zpívá v kostele a v Kühnově smíšeném sboru, učí na Základní umělecké škole zpěv a klavír.
Miroslav Lukačovič
Dějiny divadla
Jiřina Marešová patří mezi nejzajímavější osobnosti mladé varhanní generace. vystudovala hru na varhany na Konzervatoři v Praze ve třídě prof. Josefa Popelky a Hudební fakultu Akademie múzických umění v Praze pod vedením Jaroslava Tůmy. Svá studia si ještě rozšířila na Hochschule für Musik v Hamburku ve třídě W. Zerera, a také doktorským studiem na AMU v Praze.
Již během svého studia se začala zajímat o stylovou interpretaci barokní hudby, o hru na historické typy nástrojů a o varhanní improvizaci. Účastnila se proto mnoha zahraničních mistrovských kurzů (Německo, Francie, Rakousko, Polsko), které se touto problematikou zabývaly. Pracovala pod vedením vynikajících pedagogů a interpretů, jako např. M. Haselböck, E. Ulmann, M. Sander, M. Bouvard, L. Lohmann, E. Kooimann, H. Franke ad.
V roce 2004 se stala jako jediná dívka finalistkou Mezinárodní soutěže ve varhanní improvizaci v rakouském Schläglu a v roce 2006 semifinalistkou interpretační soutěže Pražské jaro.
V současné době pedagogicky působí na AMU v Praze a na Pedagogické fakultě UK v Praze.
Vystupuje na mnoha mezinárodních hudebních festivalech (Smetanova Litomyšl, Festival barokních umění Český Krumlov, ad.) Spolupracuje s vynikajícími sólisty a hudebními tělesy (Collegium Marianum, Musica Florea, ad.) Nahrává pro Český rozhlas a televizi. Spolupracuje také s výtvarníky a divadelními soubory.
Zbyněk Matějů
Zbyněk Matějů je skladatel soudobé vážné hudby, rád píše baletní, scénickou a filmovou hudbu, za své skladby obdržel řadu mezinárodních ocenění.
„MALÁ MOŘSKÁ VÍLA na scéně Stavovského divadla líčí příběh o nešťastné přepjaté lásce, přitom svým pojetím nabízí divákům vizuální podívanou ne nepodobnou postupům filmové tvorby. Co je na ní nejsilnější? Především soudobá hudba Zbyňka Matějů, která dosahuje obdivuhodné kvality a barvitosti, ona je tím, co udržuje skutečnou dramatičnost děje.
Hudba je velikou devizou tohoto díla a je v ní obsaženo nejvíce fantazie.“
Miroslav Lukačovič (nar. 1994) pochází z města Revúca ve středním Slovensku, kde navštěvoval První Slovenské Literární Gymnázium. Působí jako divadelní režisér, dramaturg a lektor. Vystudoval nejprve obor Divadelní režie a dramaturgie na Akademii umění v Banské Bystrici (absolventská inscenace M. Maeterlinck – Slepci, 2016) a později obor Činoherní režie v ateliéru prof. Oslzlého a prof. Krobota na brněnské JAMU, kde absolvoval režií inscenace Zlatý drak (Roland Schimmelpfennig, Studio Marta Brno, 2018).
Autorsky a režijně se podílel na pohybově-experimentálních inscenacích Jeden (2017) a Ráj: zážitková přednáška, která zvítězila ve výzvě ProEntrée a byla uvedena v Centru experimentálního divadla v Brně – tehdy studio Divadla Husa na Provázku (2019).
Jako asistent režie spolupracoval na inscenacích ´68 (HaDivadlo – režie J. A. Pitinský, 2018) a Kosmické jaro (Slovácké divadlo – režie Zetel, 2019).
Sám režijně nastudoval činoherní inscenace 1950: Horáková ON AIR (V. Borůvková – M. Lukačovič, Divadlo Radost Brno, 2024) Kočka v oreganu (T. Betts, Slovácké divadlo v Uherském Hradišti, 2022), Jméno (J. Fosse, Divadlo Mandragora – Městské divadlo Zlín, 2019), Příchod (M. Maeterlinck, JAMU Brno, 2017) aj. Režíroval také inscenace pro dětské publikum: Ako sa chytá radosť (Hrubín - Lukačovič - Molnár, Bábkové divadlo na rázcestí, 2019), Tučňáci koláč nesvedou (U. Hub, Divadlo Šumperk, 2019), Ako sa Osmijanko hľadal a našiel (K. Bendová – J. G. Mandel, Babadlo Prešov, 2020) aj.
Jako spolutvůrce a dramaturg se podílel na původních inscenacích INFERNO:21 (Divadlo Š.E.M Bratislava – režie V. Trokšiarová, 2024) a Poločas rozpadu (Divadlo Procity Praha – režie E. Kahoun, 2024). Ideově připravil a dramaturgicky se podílel na programu dětských folklorních souborů Tradícia na dosah na Mezinárodním folklorním festivalu Myjava 2024. V letech 2020 a 2021 byl interním dramaturgem Divadla Andreje Bagara v Nitře.
Kromě režijní a dramaturgické činnosti spolupracoval na tvorbě metodických materiálů pro multimediální učebnici Theatrum.online, která byla nominována na Cenu Divadelních novin 2024 v kategorii publikační počin v oblasti divadla. Napsal několik článků pro portál Mloki.sk a periodika A2 a Kapitál. Jeho poezie, za kterou v roce 2024 obdržel cenu Krídla Ivana Laučíka, vyšla v témže roce v časopise A2 pod názvem Bez nároku na opravu (17/2024). V roce 2024 se také stal jedním z laureátů soutěže Literární Senica Ladislava Novomeského v kategorii poezie.
Jako lektor již několik let vede hudebně-textařský workshop na multižánrovém mezinárodním festivalu LETAVY. Působil také jako lektor hereckého kurzu na festivalu Letní Letná v Praze (2023) a vedl kurzy herectví, režie a tvůrčího psaní v pražském Divadle Procity. Vyučoval literárně-dramatický obor na Základní umělecké škole v Nitře. V současné době žije v Praze, kde vyučuje na Mezinárodní konzervatoři.
ODDĚLENÍ VŠEOBECNÉ TEORIE
ODDĚLENÍ VŠEOBECNÉ TEORIE
Tajemnice oddělení
Světluše Marešová PeadDr.
Oddělení všeobecné teorie zajišťuje studentům Mezinárodní pražské konzervatoře kvalitní vzdělání na poli povinných středoškolských předmětů, jako je např. český jazyk, cizí jazyk, dějepis, občanská nauka, informatika apod., z nichž některé jsou součástí závěrečné maturitní zkoušky. Maturitní ročníky se proto intenzivně připravují ke zkouškám, které potom z velké části úspěšně skládají.
Oddělení odborné teorie, sestávající se z kvalifikovaných pedagogů, vyučuje odbornou teorii v rámci šestiletého studia všechny studenty denního studia. Ačkoliv výuka probíhá formou hromadných přednášek a cvičení, uplatňujeme rovněž individuální přístup ke každému studentovi. Výkladová část výuky je pravidelně doplňována exkurzemi a výstavami. Pedagogové připravují studenty k maturitním a absolventským zkouškám, a v rámci přijímacích zkoušek se podílí na přípravných kurzech hudební teorie, nezbytné pro úspěšné vykonání talentových zkoušek.
Na Mezinárodní konzervatoři Praha nevnímáme hudební teorii jako suché poučky a protivná pravidla. Společně nacházíme souvislosti a zákonitosti hudební řeči i prostředí, ve které se touto řečí hovoří. Snažíme se ukázat, že i na šedivé teorii mohou kvést zelené lístky poznání…
Světluše Marešová, PaedDr.
Český jazyk
Vystudovala UP Olomouc, obor ČJL, ZSV a NJ.
Vyučovala na Slovanském Gymnáziu v Olomouci a Francouzském Lyceu tamtéž.
Působila jako tisková mluvčí pro různé společnosti, naposled pro Pražskou teplárenskou a.s., poté soukromě podnikala - lektor soukromé a individuální jógy.
Od roku 2020 opět pracuje jako pedagog na středních školách.
Pdf UP Olomouc, učitelství , společenské vědy – český jazyk
Pff UP Olomouc, rozšiřující studium, němčina
Stání zkouška NJ, Stipendijní pobyt „Landeskunde“ Goethe Institut Mnichov
Certifikát ruského jazyka Threshold level,BEC 2
2011 – 2014
∙ redaktorka internetového portálu pro finanční ředitele
Asistentka poslance PČR
Manažerka volební kampaně do Senátu PČR a EP
Asistentka poslance PČR
Manažerka volební kampaně do Senátu PČR a EP
Mgr. Ondřej Vlach, DiS
IKT
DiS. Orange Factory Studijní obory: Počítačová grafika Disertační/diplomová/doktorská práce: nová identita/logo pro město Černošice – tvorba reklamní grafiky – tiskoviny – předtisková příprava – vektorová + pixelová grafika – práce se softwarem Mgr. Univerzita Jana Envangelisty Purkyně Studijní obory: Pedagogická fakulta - kateda hudební výchovy, zaměření na 2. stupeň ZŠ a SŠ Disertační/diplomová/doktorská práce: Využití rockové kytary při rozezpívání na základní a střední škole Hra na hudební nástroje: Klavír, kytara, baskytara, bicí Práce s hudebním softwarem Notační programy
Mgr. Lucie Novoveská
Anglický jazyk
Studium - gymnázium, 3.lékařská fakulta UK, Filozofická fakulta UK obor Pedagogika a Učitelství pro střední školy, Státní zkouška z anglického jazyka, Studijní pobyt v Köln v Německu.
Zaměstnání - Střední zdravotnická škola Alšovo nábřeží, Střední škola managementu a služeb, Mezinárodní konzervatoř Praha
Jan Raichl, B.A
Anglický jazyk
Jan Raichl, B.A. (London)
vystudoval sociologii na Londýnské univerzitě (Goldsmiths´College) a v roce 1991 spoluzaložil Anglo-American University in Prague, kde působil též jako přednášející. Kromě toho dlouhou dobu pořádal podnikové kurzy anglického jazyka a působil jako lektor vrcholových řídících pracovníků a státních úředníků. V předdůchodovém věku se věnuje převážně výuce angličtiny na středních školách.
Mgr. et Bc. Jan Rezek, DiS.
Pedagogika
pedagog na gymnáziích v Praze a v Karlových Varech, dirigent různých orchestrů, sbormistr Karlovarského pěveckého sboru a Svatojakubského sboru v Praze, absolutorium na Pražské konzervatoři (violoncello), na Konzervatoři Jana Ježka (dirigování) a na pedagogické fakultě UK (sbormistrovství a HV), pravidelná koncertní činnost.
Ulrico Bovo
Italský jazyk
Tento rodilý Benátčan vystudoval humanitní a přírodovědná studia v Itálii. Kromě toho, že v Praze učí italštinu od roku 1992, disponuje znalostmi češtiny, angličtiny a ruštiny.
Kromě výuky se tento učitel italštiny věnuje i překladům převážně z češtiny do italštiny a spolupracuje v tomto směru s překladatelskými institucemi u nás. S ohledem na jeho jazykové schopnosti působil jako průvodce při obchodních misích v Itálii i u nás. Aktivně spolupracuje i s nahrávacími studii, v předchozích letech se podílel i na tvorbě dokumentárních filmů.
Mgr. Jan Roušar
Dějepis, Německý jazyk, Občanská nauka
2012 Znalost vyučování českého a německého jazyka
Absolvování kurzu Österreich Institutu v Brně na úrovni B2/C1 Österreich Institut v Brně Zvládnutí německého jazyka na úrovni B2/C1
2004 - 2010 Magistr Uveďte úroveň EQF Filozofická fakulta Univerzity Karlovy (obor Archivnictví – historie) Znalost práce s archiváliemi – oprávnění k práci v knihovně
2020 2018 2016 2012 - 2016 Magistr Státní zkouška magisterské úrovně (PF UJEP obor Učitelství českého jazyka pro SŠ) Certifikát o absolvování archivního workshopu v Archivu ČVUT Certifikát B2 Mezinárodní zkouška ÖSD v Österreich Institutu v Brně. Bakalář Uveďte úroveň EQF Pedagogická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně (obor Český jazyk se zaměřením na vzdělávání – německý jazyk se zaměřením na vzdělávání)
Mgr. Jaroslava Sbovobodová
Pedagogika a psychologie
Vystudovala Pedagogickou fakultu UK Praha, obor ČJL a HV pro ZŠ a SŠ. Působila jako ředitelka školy v Plzeňském i Karlovarském kraji a jako ředitelka správy soudu v Praze. V souvislosti s manažerskými pozicemi vystudovala MBA na CEMI v Praze. Vedle pracovních povinností se věnuje mnoho let hře na hudební nástroje a zpěvu.
Mgr. Eva Papoušková
Anglický jazyk
Na filozofické fakultě UK vystudovala obor Český jazyk a Anglický jazyk.
Na FAMU vystudovala obor scénaristika a dramaturgie.
Výuka scénaristiky
Vedení kreativního bloku
Umělecká praxe
Kreativní režisérka a producentka miniseriálu o studentech a se studenty mediálního a hereckého oddělení.
Souhrn kvalifikace: Strukturovaná tvůrčí osobnost s rozsáhlou zkušeností v kreativních, vzdělávacích, organizačních a koordinačních profesích s mezinárodním přesahem. V rámci své praxe úspěšně uplatňuje svou kreativitu, spolehlivost, organizační schopnosti, pedagogický talent, smysl pro detail a týmovou spolupráci.
Gabriela Musilová
Německý jazyk
Gabriela Musilová
Učitelka Německého jazyka
Vystudovala Střední ekonomickou školu v Táboře, poté UJEP FF na Katedře germanistiky, obor Německý jazyk a literatura pro vzdělávání. K dalším jazykovým znalostem patří italština a angličtina. Po studiu pracovala v Německu a v Itálii. V rámci oboru absolvovala kurzy NJ na institutu Goethe v Praze. V rámci svého oboru se věnuje překladatelské činnosti z německého a italského jazyka, cestování, četbě a sportu.
TŘÍDNÍ UČITELÉ
1.A
Mgr. Petr Škrášek
TEL: 722 072 159
Email: petr.skrasek@email.cz
2014-2023 PORG Libeň, učitel filosofie a politické filosofie
1998-2022 Gymnázium Praha 7, Nad Štolou 1, výuka ČjL a OSZ/ZSV, fakultní učitel, koordinátor pro výuku
OSZ/ZSV, člen Školské rady
2010-2013 autorská externí spolupráce s časopisem Xantypa
2006 spoluautor středoškolské učebnice Přehled učiva k maturitě, Společenské vědy (kapitola Filosofie,
nakladatelství Fortuna, Praha)
2005-2009 externí spolupráce s časopisem Instinkt
2001 spolupráce s Pedagogickým centrem Střední Čechy
1993-1999 PedF UK studijní obor Český jazyk/Občanská výchova (Mgr.)
1987-1990 Gymnázium Jana Nerudy, Praha
1986-1987 Střední průmyslová škola strojní, V Úžlabině, Praha
1971 narozen ve Znojmě
1.B
Mgr. Eva Papoušková
TEL: 603 112 993
Email: papousek.eva@gmail.com
Na filozofické fakultě UK vystudovala obor Český jazyk a Anglický jazyk.
Na FAMU vystudovala obor scénaristika a dramaturgie.
Výuka scénaristiky
Vedení kreativního bloku
Umělecká praxe
Kreativní režisérka a producentka miniseriálu o studentech a se studenty mediálního a hereckého oddělení.
Souhrn kvalifikace: Strukturovaná tvůrčí osobnost s rozsáhlou zkušeností v kreativních, vzdělávacích, organizačních a koordinačních profesích s mezinárodním přesahem. V rámci své praxe úspěšně uplatňuje svou kreativitu, spolehlivost, organizační schopnosti, pedagogický talent, smysl pro detail a týmovou spolupráci.
2.A
Larissa Sakvina, DiS
TEL: 777 192 752
Email: sakvinalarrisa@gmail.com
Narozena v Kazachstánu.
Vystudovala na Konzervatoři v Kazachstanu sbormistrovství.
Během studií se aktivně věnovala hudbě.
Byla členkou církevního a komorního pěveckého sboru. Zároveň zpívala ve skupině „Inzhu“.
Při studiích soukromě vyučovala zpěv, intonaci a vedla dětský a dospělý pěvecký sbor.
V současné době studuje Pražskou Konzervatoř, obor dirigování. Pravidelně zpívá v kostele a v Kühnově smíšeném sboru, učí na Základní umělecké škole zpěv a klavír.
2.B
Mgr. Lucie Novoveská
TEL: 737 406 330
Email: luc.svecova@seznam.cz
Studium - gymnázium, 3.lékařská fakulta UK, Filozofická fakulta UK obor Pedagogika a Učitelství pro střední školy, Státní zkouška z anglického jazyka, Studijní pobyt v Köln v Německu.
Zaměstnání - Střední zdravotnická škola Alšovo nábřeží, Střední škola managementu a služeb, Mezinárodní konzervatoř Praha
3.A
Mgr. Ondřej Vlach, DiS
TEL: 737 406 330
Email: ov.vdesign@gmail.com
DiS. Orange Factory Studijní obory: Počítačová grafika Disertační/diplomová/doktorská práce: nová identita/logo pro město Černošice – tvorba reklamní grafiky – tiskoviny – předtisková příprava – vektorová + pixelová grafika – práce se softwarem Mgr. Univerzita Jana Envangelisty Purkyně Studijní obory: Pedagogická fakulta - kateda hudební výchovy, zaměření na 2. stupeň ZŠ a SŠ Disertační/diplomová/doktorská práce: Využití rockové kytary při rozezpívání na základní a střední škole Hra na hudební nástroje: Klavír, kytara, baskytara, bicí Práce s hudebním softwarem Notační programy
3.B
Mgr. Jan Roušar
TEL: 720 653 156
Email: jan.rousar@email.cz
2012 Znalost vyučování českého a německého jazyka
Absolvování kurzu Österreich Institutu v Brně na úrovni B2/C1 Österreich Institut v Brně Zvládnutí německého jazyka na úrovni B2/C1
2004 - 2010 Magistr Uveďte úroveň EQF Filozofická fakulta Univerzity Karlovy (obor Archivnictví – historie) Znalost práce s archiváliemi – oprávnění k práci v knihovně
2020 2018 2016 2012 - 2016 Magistr Státní zkouška magisterské úrovně (PF UJEP obor Učitelství českého jazyka pro SŠ) Certifikát o absolvování archivního workshopu v Archivu ČVUT Certifikát B2 Mezinárodní zkouška ÖSD v Österreich Institutu v Brně. Bakalář Uveďte úroveň EQF Pedagogická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně (obor Český jazyk se zaměřením na vzdělávání – německý jazyk se zaměřením na vzdělávání)
4.A
Mgr. Pavel Petráněk
TEL: 773 759 382
Email: pavel.petranek@seznam.cz
Narozen 1977. V letech 1996–2001 studoval hudební vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V letech 2000–2002 působil jako dramaturg Státní opery Praha, 2002–2007 jako vedoucí dramaturg Opery Národního divadla v Praze, 2007–2008 v Knihovně Václava Havla, paralelně v letech 2007–2011 v dokumentačním centru Státní opery Praha, 2008–2011 jako dramaturg České filharmonie, 2011 dramaturg Státní opery Praha, 2012–2013 šéfdramaturg – vedoucí kreativního oddělení Opery Národního divadla, 2013–2014 dramaturg opery Národního divadla Brno. Od roku 2013 je dramaturgem spolku opera povera a redaktorem v Symfonickém orchestru hl. m. Prahy FOK. V letech 1999–2013 spolupracoval jako redaktor s Mezinárodním operním festivalem Smetanova Litomyšl, v letech 2010–2011 s Mezinárodním hudebním festivalem Dvořákova Praha a v letech 2011–2013 s Českou filharmonií.
4.B
PaeDr. Světluše Marešová
TEL: 724 707 521
Email: prokesova.s@seznam.cz
Vystudovala UP Olomouc, obor ČJL, ZSV a NJ.
Vyučovala na Slovanském Gymnáziu v Olomouci a Francouzském Lyceu tamtéž.
Působila jako tisková mluvčí pro různé společnosti, naposled pro Pražskou teplárenskou a.s., poté soukromě podnikala - lektor soukromé a individuální jógy.
Od roku 2020 opět pracuje jako pedagog na středních školách.
Pdf UP Olomouc, učitelství , společenské vědy – český jazyk
Pff UP Olomouc, rozšiřující studium, němčina
Stání zkouška NJ, Stipendijní pobyt „Landeskunde“ Goethe Institut Mnichov
Certifikát ruského jazyka Threshold level,BEC 2
2011 – 2014
∙ redaktorka internetového portálu pro finanční ředitele
Asistentka poslance PČR
Manažerka volební kampaně do Senátu PČR a EP
Asistentka poslance PČR
Manažerka volební kampaně do Senátu PČR a EP
5.A
Mgr. art. Ing. Jan Pinkas, DiS
TEL: 608 159 480
Email: michael.pinkas@gmail.com
Ing. Michael Pinkas, DiS. je skladatel a hudební teoretik, člen Společnosti českých skladatelů a německé Společnosti pro hudební teorii (Gesellschaft für Musiktheorie). Studoval skladbu na Konzervatoři Teplice (prof. Václav Bůžek), dirigování na Konzervatoři Pardubice (prof. Jan Svejkovský) a obor Kompozice a hudební teorie na Universität für Musik und darstellende Kunst Wien (prof. Martin Lichtfuss, prof. Gesine Schröder).
Jeho skladatelská tvorba zahrnuje skladby vokálně-instrumentální i elektroakustické, hlavním těžištěm jeho hudebně teoretické práce je analýza metod rekompozice, analýza vztahu mezi notovým zápisem a interpretací soudobé hudby a klasifikace učebnic harmonie v evropském kontextu
6.A
Mgr. Pavel Petráněk
TEL: 773 759 382
Email: pavel.petranek@seznam.cz
Narozen 1977. V letech 1996–2001 studoval hudební vědu na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V letech 2000–2002 působil jako dramaturg Státní opery Praha, 2002–2007 jako vedoucí dramaturg Opery Národního divadla v Praze, 2007–2008 v Knihovně Václava Havla, paralelně v letech 2007–2011 v dokumentačním centru Státní opery Praha, 2008–2011 jako dramaturg České filharmonie, 2011 dramaturg Státní opery Praha, 2012–2013 šéfdramaturg – vedoucí kreativního oddělení Opery Národního divadla, 2013–2014 dramaturg opery Národního divadla Brno. Od roku 2013 je dramaturgem spolku opera povera a redaktorem v Symfonickém orchestru hl. m. Prahy FOK. V letech 1999–2013 spolupracoval jako redaktor s Mezinárodním operním festivalem Smetanova Litomyšl, v letech 2010–2011 s Mezinárodním hudebním festivalem Dvořákova Praha a v letech 2011–2013 s Českou filharmonií.